Svar 2
Skulle köpa en kamin till min kära fru så hon slipper sitta och frysa i växthuset.
 
Svar 2006

Skulle köpt nya innerdörrar. Har papersdörrar idag och det rekommenderar jag ingen, nä riktiga dörrar ska det vara.
 
Svar: 2006

När jag tittar ut genom fönstret ser jag att gräset har börjat växa igen. Min gräsklippare från 1989 behöver förnyas. Den startar knappt längre, får jag väl igång den och den dör är det omöjligt att få igång den när den är varm. Så jag har spanat på en klippo med fin hondamotor på bygghemma.se. Ett presentkort skulle hjälpa mig att uppgradera till en finare modell än jag tänkt mig.
 
Svar 2: 2006

Efter att ha slitet som en gnu i fjol med att få fason på baksidan med allt från murbygge till nyanläggning av gräsmatta så är det äntligen dags att börja ge den lite personlighet! Men som föräldraledig är inte plånboken direkt fet och för att få det som vi vill så kommer det ta tid, så detta presentkortet hade varit som en skänk från ovan och gett oss möjlighet att kunna göra det vi vill mer eller mindre samtidigt! :)
 
Svar 2

Jag skulle köpa något onödigt att snubbla över eller tappa på foten.
 
Svaret är 2: 2006
Då nästa projekt står för dörren och det är att bygga en grillplats från grunden så hade detta presentkort passat perfekt.
 
#2, 2006

Första sommaren i första huset.
Finns gott om saker som behövs för att förgylla sommarens sköna dagar.
Hammock, studsmatta, leksaker, gungor, lekställningar osv åt barnen.
Grill, paviljong och uteplatsmöbler åt oss vuxna.
Så att hitta något på bygghemma är enkelt gjort, räcker att öppna startsidan för att se saker som kommit väl till pass i sommar.
 
2. 2006

Jag skulle köpa ett Yale Doorman lås, en riktigt rolig produkt som jag känner att jag inte har pengarna till just nu.
 
Svaret på frågan är 2006.

Min vindstrappa är lika grå som mitt humör,
behöver piggas upp med gladare kulör,
presentkortet från Bygghemma,
skulle finansiera denna fräschör !
 
Svar: 2006.
Motivering: En handöverfräs för att tillgodose mitt behov av finsnickeri.
 
Svaret är nr 2 - 2006.

Ett presentkort på 2000 skulle vara ett stort tillskott i vår budget! Vi har just målat om och fräshat upp golvet i vardagsrummet men där tog pengarna slut. Nu skulle vi vilja byta ut de gamla fläckiga (och för korta) fönsterbänkarna och det såg jag att bygghemma hade man kunde beställa. Vinner vi presentkortet blir det nya fönsterbänkar i vardagsrummet! :)
 
Svar:2
Håller på att renovera badrum och skall nu göra inköp av all inredning, toa, badkar, blandare mm. Så dessa pengar skulle komma väl till pass eftersom bygghemma.se dessutom har all grejer jag vill ha :)
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn presentkort på Bygghemma.se

[bild]

Veckans vinnare tar hem ett presentkort hos Bygghemma.se och kan därmed köpa vad de vill från deras stora sortiment. Presentkortet kan antingen användas för sig, eller som en del i betalningen av en dyrare vara där du själv betalar mellanskillnaden. Hos Bygghemma finns både byggvaror, verktyg och inredning.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna och vad du skulle köpa för pengarna.

Fråga: När startades Bygghemma?
Svaret hittar du här: www.bygghemma.se

1. 2012
X. 2008
2. 2006

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren utses fredag 4 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn presentkort på Bygghemma.se

[bild]

Veckans vinnare tar hem ett presentkort hos Bygghemma.se och kan därmed köpa vad de vill från deras stora sortiment. Presentkortet kan antingen användas för sig, eller som en del i betalningen av en dyrare vara där du själv betalar mellanskillnaden. Hos Bygghemma finns både byggvaror, verktyg och inredning.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna och vad du skulle köpa för pengarna.

Fråga: När startades Bygghemma?
Svaret hittar du här: www.bygghemma.se

1. 2012
X. 2008
2. 2006

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren utses fredag 4 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
svar
 
Rätt svar: 2006.

Ponera att du budgeterar för ett lite större projekt på kronan, och i sluttampen på projektet så har allt stämt överens med budgeten på kronan, förutom en enda budgetpost: dörrlås. Tydligen hade denna lilla budgetpost fallit bort och därmed kommer tyvärr vår hittills klanderfria budget att spricka!

Men! Med ett presentkort på 2000kr skulle vi ändå kunna få ett alldeles perfekt budgetutfall!
 
Svaret är 2006.

Jag bytte fasad på ena gaveln i veckan och upptäckte att jag måste byta fönsterna betydligt tidigare än jag planerat. Ena fönstret höll nämligen på att trilla ut då det dels hade separerat i karmen och satt inte heller fast över huvudtaget :rolleyes:
Hade tänkt vänta med bytet då jag renoverar efter plånbokens storlek för stunden men eftersom det blev lite panik nu så vore ett presentkort helt underbart att vinna! Då jag dessutom ska beställa från Bygghemma oavsett vinst eller icket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.