Kan någon hjälpa mig med en samsung tab 3? Det går inte att starta med laddare inkopplad. Om man kopplar in sladden med plattan avstängd låter vibrationen stötvis. Den verkar inte ta någon laddning alls. Har provat flera sladdar och laddare
 
Prova att hålla ned volym upp, ström samt hemknappen samtidigt.
 
Blir det inte någon form av hård reset då? Är rädd att batteriet inte räcker för att starta den igen sen.
 
J j-o75 skrev:
Blir det inte någon form av hård reset då? Är rädd att batteriet inte räcker för att starta den igen sen.
Får du fram menyn så får du åtminstone ett livstecken och kan välja alternativet starta om, kanske den börjar ladda efter det.
Eller vad tänkte du göra med den? den går ju inte igång.
 
Den laddar inte. Däremot startar den. Men snart är ju batteriet slut.
 
Om du kopplar den till datorn laddar den då?
 
Ger datorn mer ström?
 
Mindre.
 
Jag har en Tab 2 som blir helt koko då den legat på laddning för länge (veckor). Jag brukar lägga den så den laddar ur ordentligt och sen laddar jag den igen tills den är fullladdad.
Därefter brukar den gå att starta igen.
 
A Andy78 skrev:
Mindre.
Borde man inte fläska på med mer ström? Den larmar för långsam laddning nu, och procentsatsen fortsätter att minska.
samma larm om man sätter in en vanlig laddare.
 
J j-o75 skrev:
Borde man inte fläska på med mer ström? Den larmar för långsam laddning nu, och procentsatsen fortsätter att minska.
samma larm om man sätter in en vanlig laddare.
Jag hade prövat.
 
A Andy78 skrev:
Jag hade prövat.
jag testar..
 
svaret på om det funkar kommer i morgon. är lite för trött nu.
 
En hel natt i datorns usb så kom den upp i 30% kan man utesluta att det är fel på batteriet då? Den laddar ju fast extremt långsamt. Konstigt att den laddar med lägre ström och inte på den vanliga laddaren.
 
Jag skulle satsa på att byta batteri, det har jag gjort ett par gånger på min Tab S och det har hjälpt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.