Vinn presentkort på Bygghemma.se

Rött presentkort med Bygghemma.se logotyp för en tävling.

Veckans vinnare tar hem ett presentkort hos Bygghemma.se och kan därmed köpa vad de vill från deras stora sortiment. Presentkortet kan antingen användas för sig, eller som en del i betalningen av en dyrare vara där du själv betalar mellanskillnaden. Hos Bygghemma finns både byggvaror, verktyg och inredning.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna och vad du skulle köpa för pengarna.

Fråga: När startades Bygghemma?
Svaret hittar du här: www.bygghemma.se

1. 2012
X. 2008
2. 2006

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren utses fredag 4 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Paooo och 1 till
  • Laddar…
Svaret är 2; 2006.

Vad jag skulle köpa för pengarna är svårare, som nybliven husägare istället för bostadsrättsinnehavare finns det mycket som behöver köpas in. Högst upp på listan just nu står ordentliga grejer för att få trädgården i ordning. Så vad sägs om gräsklippare, material att ordna upp rabatterna, en häcksax till thujahäckarna, spadar och övriga verktyg och såklart en uppsättning utemöbler som passar till altanen!
 
Svar: 2) 2006.

Motivering: För ett par år sedan la vi om taket (med tegel beställt från Bygghemma.se), men vi gjorde en felräkning, så antalet taksteg blev för få. Det uppdagades när sotaren kom, men tack och lov accepterade han att gå över tegel en bit mot att jag lovade att fixa något bättre till nästa sotning. Tiden rinner iväg och snart är det dags igen. Jag måste fixa något!

Jag tänker att det är bättre att satsa på en längre stege, som jag dessutom kan använda vid fasadmålning, än fler taksteg. Om jag vinner köper jag därför Skeppshultstegen, den är tillräckligt lång och kan kombineras på diverse sätt. Med en längre stege kan sotaren jobba tryggt och jag kan elda i spisen och hålla värmen under vintern.
 
T
2; 2006
Jag skulle använda det som delbetalning till en ytterdörr att ersätta vår fallfärdiga garageport, som ändå inte går att få in något annat än en Fiat 500 genom :)
 
Svar: 2 - 2006
Jag har ett stort hus som i princip bara är en tom timmerstomme, så det finns massor av saker jag behöver köpa... Men förmodligen skulle jag använda presentkortet till någon ny och fräsch badrumsinredning.
 
Svar nr 2; 2006

Nu när jag bygger carporten skulle det här vara ett väldigt bra tillskott för en spikpistol. Blir mycket spikande och jag vill köpa en istället för att hyra och stressjobba
 
Bygghemma startades (2) år 2006.

Min motivering för vinsten är följande:
Jag och min sambo har precis köpt och fått tillträde till vårat första hus!
Och man förvånas hela tiden över hur mycket saker och verktyg det är som man behöver!!
Så 2000 riksdaler hade varit en perfekt inflyttningspresent från Byggahemma för att få inhandla verktyg! :D
 
2. 2006.

2000:- försvinner fort när man är husägare. Projektet som just nu slukar mest kronor är givetvis min del utav det kommunala VA som håller på att installeras. Tråkig kostnad som man inte kan påverka själv. .
 
2, 2006

Som småbarnsförälder med begränsad budget och ett gammalt renoveringsprojekt till hus vet jag knappt vart jag skulle börja om jag fick 2000 kr att spendera fritt. Förmodligen en ordentlig grensax och kanske en dränkbar pump, de behövs båda två, men det tar som emot av någon anledning att slänga iväg pengar på detta.
 
Fadai
Svar: 2006.
Pengarna skulle gå till bokhäcken jag ska skaffa till mitt lilla hus, som pricken över i.
 
Svar: 2

Jag skulle använda pengarna till att köpa en pump att tömma brunnen med för att kunna se flödet och kunna ta vattenprov innan vi bestämmer oss för att bygga där.
 
Svar 2, 2006

Jag skulle skaffa grejer för mörkläggning i döttrarnas rum så de fick sova längre på helgerna...
 
Svar: 2006

Svårt att säga då sortimentet är öronbedövande. Men mitt i brinnande renovering lutar det åt det otroligt roliga köpet: toalettstol.
Den fakturan har jag tagit förr och är minst sagt skittråkig.
 
Svaret är svar nummer två.
Men frågan: kommer jag vinna då?
2006 är kanske bäst att specificera...
Kanske ökar då mina chanser mera?
Nja jag måste nog också rimma
Då ökar nog chansen att simma...
Simma i pengar från bygghemma.
Hoppas min teori kan stemma

Pengarna skulle komma väl till pass
När vi ska bygga ut vår lilla terass.
 
För två dagar sedan köpte vi vårt första hus, ett hus från 70-talet. En del saker behöver fixas och nya möbler ska införskaffas. Så det finns många saker som presentkortet kan användas till. Om 2 veckor är det dessutom min mans födelsedag så vad passar bättre än att ge honom fritt val att köpa vad han vill från Bygghemma. Jag vet två saker som står högst på listan: ny grill och nya verktyg. Han har längtat länge efter att få grilla i egen trädgård och att komma i gång med hemmasnickeri.

Svaret på frågan är 2006.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.