Jag var ute på Bauhaus och K-rauta. Bauhaus sålde Gornje och K-rauta nått som hette typ Tesy. Inget annat.
 
Varmvatten beredare Nibe Eminent köpte vi för att få bra grejor. Vi har en 100 liters i storhuset och och 50 liter i gästhuset.
Något dyrare är det billiga sortimentet men fungerar felfritt.
 
Kan säga att vår Tesy slutade värma efter typ 10 år. Trodde den rostat sönder i och med att ingen bytt offeranod så jag beställde ett renoveringskit med anod och värmeaggregat. När jag tog isär så hade det bara kalkat igen. Men jag bytte allt ändå när den nu var isär men jag skulle inte tveka att köpa tesy igen till ett sommarhus då den är prisvärd. För året runt kanske jag skulle satsa mer då den ska användas så mycket mer.
 
Det blev Bauhaus Gorenje 80l. Jag och brorsan monterade bort den gamla och installerade den nya skälva, funkar bra.
Mvh (y)
 
Tog det 20 timmar? Det var väl ungefär det rörmokaren ville ha betalt för?
 
Ja de ville ha 15k för beredaren och montage.
 
R Rolle85 skrev:
Det blev Bauhaus Gorenje 80l. Jag och brorsan monterade bort den gamla och installerade den nya skälva, funkar bra.
Mvh (y)
Hej Rolle, hur är det med din vvb 2 år senare? Jag funderar på en 80 l Gorenje och letar erfarenheter. Är du fortfarande nöjd?
 
Har fungerat helt felfritt sen installation. Näjda
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Har fungerat helt felfritt sen installation. Näjda
Tack för svar! Då kanske jag vågar mig på att spara några tusen på att köpa en Gorenje jämfört med Nibe. Det är till fritidshuset.
 
Vi med, använt den två somrar nu.
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Glöm inte att köpa blandningsventil med
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Glöm inte att köpa blandningsventil med
Ska läsa på lite så jag kan installera själv!
 
Ta en bild på rören, gå till Hornbach så plockar de ihop de som behövs
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.