Hej
Jag är inte känslig och har själv småbarn men min granne har placerat sin jättelika studsmatta vägg i vägg med vårt staket som har en höjd på 150. Studsmattan är placerad i hörnet av tomten samt har han höjt studsmattan vilket gör att alla som är på studsmattan har FULL insyn in i vårt hus som består av fönster hela väggen. Äter vi sitter där alltid ngn unge och glor in. Om vi badar i poolen har vi ett gäng dom glor in-de behöver inte hoppa ens i studsmattan — hjälp .... är detta tillåtet? Jag har pratat med grannen och han har sagt att han skalll detta upp ett par brädor på ca 40 ytterligare men ingenting skett ...behöver råd
 
Det finns inga regler som skyddar mot insyn. Det får man mer eller mindre räkna med. Det är bara gardiner som löser det problemet.
 
  • Gilla
Kungen_283746 och 4 till
  • Laddar…
Thujahäck.
 
  • Gilla
Kungen_283746 och 4 till
  • Laddar…
Sätt en gammal platt-TV som visar "hård vuxenfilm" dygnet runt mot studsmattans håll.
Lovar att den där 40-centimeters höjningen av planket kommer upp kvickare än kvickrot.
 
  • Gilla
Anonymiserad 557178 och 40 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Thujahäck.
Precis, ingen som ser våra barn hoppa!
Två barn leker på en gungställning med ringar i en trädgård omgiven av häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kungen_283746 och 6 till
  • Laddar…
H
Använda gardiner eller rullgardiner i fönstren?

Att ha en hel vägg med fönster och inte gillar när någon tittar in är svårt.
 
  • Gilla
pelpet och 1 till
  • Laddar…
MarijaR MarijaR skrev:
Hej
Jag är inte känslig och har själv småbarn men min granne har placerat sin jättelika studsmatta vägg i vägg med vårt staket som har en höjd på 150. Studsmattan är placerad i hörnet av tomten samt har han höjt studsmattan vilket gör att alla som är på studsmattan har FULL insyn in i vårt hus som består av fönster hela väggen. Äter vi sitter där alltid ngn unge och glor in. Om vi badar i poolen har vi ett gäng dom glor in-de behöver inte hoppa ens i studsmattan — hjälp .... är detta tillåtet? Jag har pratat med grannen och han har sagt att han skalll detta upp ett par brädor på ca 40 ytterligare men ingenting skett ...behöver råd
Var glad att det bara är en. Här har 4 av 5 grannar studsmattor, och tre av dem ligger inom 2 m från vår tomtgräns. tomterna är ca 1000 kvm. Vill man ha fritt från insyn får man flytta ut på landet helt enkelt. Eller plantera thuja, som sagt.
 
  • Gilla
Kungen_283746 och 4 till
  • Laddar…
MarijaR MarijaR skrev:
Hej
Jag är inte känslig och har själv småbarn men min granne har placerat sin jättelika studsmatta vägg i vägg med vårt staket som har en höjd på 150. Studsmattan är placerad i hörnet av tomten samt har han höjt studsmattan vilket gör att alla som är på studsmattan har FULL insyn in i vårt hus som består av fönster hela väggen. Äter vi sitter där alltid ngn unge och glor in. Om vi badar i poolen har vi ett gäng dom glor in-de behöver inte hoppa ens i studsmattan — hjälp .... är detta tillåtet? Jag har pratat med grannen och han har sagt att han skalll detta upp ett par brädor på ca 40 ytterligare men ingenting skett ...behöver råd
”Inte känslig”...:rolleyes:
 
  • Gilla
Kungen_283746 och 4 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Sätt en gammal platt-TV som visar "hård vuxenfilm" dygnet runt mot studsmattans håll.
Lovar att den där 40-centimeters höjningen av planket kommer upp kvickare än kvickrot.
Det här var ett av de bästa förslag jag läst om när det gäller att få en granne att visa given gänsyn mot andra, Man skall givetvis inte behöva täcka sina fönster med gardiner när man vill kunna blicka ut mot sin gräsmatta även om den är liten!
 
  • Gilla
enric100 och 4 till
  • Laddar…
M mhunter skrev:
”Inte känslig”...:rolleyes:
Nä, man behöver inte vara känslig för att man inte uppskattar att grannungarna sitter och glor på en över staketet.

Det jag däremot undrar över är hur de ungarna är funtade som tycker det är kul att sitta och glo på grannen som käkar mat eller badar i poolen. Är de hungriga och badsugna månne...?
 
  • Gilla
JamesBond och 2 till
  • Laddar…
MarijaR MarijaR skrev:
Om vi badar i poolen har vi ett gäng dom glor in
T ToRy skrev:
Det jag däremot undrar över är hur de ungarna är funtade som tycker det är kul att sitta och glo på grannen som käkar mat eller badar i poolen.
Ungarna i fråga kanske är av hankön och i puberteten...

B b8q skrev:
Vill man ha fritt från insyn får man flytta ut på landet helt enkelt. Eller plantera thuja, som sagt.
Behöver man väl inte. Det räcker med att köpa tillräckligt många av de närliggande fastigheterna...
 
Ta ett snack igen med grannen, och påpeka att det är lite störande att aldrig få vara ifred. Nu är iofs 150cm ett så jäkla lågt plank att nästan alla vuxna kommer se över. Varför inte plantera en snygg häck på din sida? Har du inte för bråttom så avenbok.

Vill du gå den stridslystna vägen så föreslår jag biodling i samma hörn.
 
  • Gilla
Anonymiserad 557178 och 2 till
  • Laddar…
Darttavla eller måltavla för luftgevär på sagda staket ?
 
  • Gilla
Anonymiserad 557178 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Biodling gillar jag:)

varje år får vi ett bålgetingbo i en fågelholk.
Den går att stänga och då kan man transportera den.
Vill du köpa den?
 
  • Gilla
Anonymiserad 557178 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.