Jag kommer gärna och dyker i gömmorna!
Ska snart putsa huset och såg lite vispar och dyligt.
Mvh Niklas
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Dom där sakerna hade jag ALDRIG sålt i klump. Alla elverktyg direkt på tradera, dom går att skicka... Större saker = Facebook ...
Jag tänker tvärt om. Fy fan för att hantera alla de där grejerna var för sig. Men det är klart att det blir mer pengar in för TS och övriga dödsbodelägare om de säljer det själva istället för till en uppköpare.
 
Wow, mycket grejer. Jag tror den tekniska termen är "fuckload". :)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Precis som man oftast får vad man betalar för, får man betalt efter hur mycket arbete man lägger ner på detta. Är ju rejält med jobb att plocka fram varje pryl, fota, lägga upp på tradera eller liknande, kommunicera med köparen, skicka iväg. Men man får också betydligt mer betalt.
 
nino nino skrev:
Finns det en betong golvsåg så hojta till

Nja bara en liten fräs eller kärnborr för håltagning..
 
C Chilly_J skrev:
Du är välkommen något särskilt du är på jakt efter? eller allmänt - alltid hittar man nåt bra ;)
Alltså, tryckte på köpknappen igår på en kärnborr från Tyskland. Säkert skräp i jämförelse med din. Men det är det ju för sent för nu.
Har ett större projekt på gång så jag skulle nog kunna hitta en hel del.
Vill du ha besök så får du gärna pm:a mig, eller vill du att jag pm:ar dig mitt nr?
 
C Chilly_J skrev:
Nja bara en liten fräs eller kärnborr för håltagning..
Kärnborr kan också vara intressant, finns det borr till den också?
 
C Chilly_J skrev:
Nja bara en liten fräs eller kärnborr för håltagning..
Är intresserad av bland annat kärnborr och maskin och visp :)

Edit:

Jag har varit med om liknande. Det är svårt att sätta ett pris på saker och ting. Därav kan köpgrupper på Facebook eller tradera vara att rekommendera för att ”maximera vinsten”. Lägger du ut det ex. Här eller på blocket kommer du troligen få lite sämre betalt. Det som är sämst för affärerna är att sälja saker i klump. Jag vet inte om du kan lämna in det på ex. Sikö auktioner och att du där får ut relativt bra med pengar i förhållande till en liten arbetsinsats.
 
Redigerat:
Finns alltid Tovek eller Units. Ring och prata med dem, tror nog att det är så pass mycket så de är intresserade. Visst de tar en slant, men du slipper allt jobb.
 
Du får mångdubbelt mer för grejorna om du säljer dem själv i mindre partier eller styckevis.
Få av oss är så rika att man kan kasta bort sitt föräldraarv i utbyte mot småpengar.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Om du lämnar ut allt till en firma så kommer de att städa ut allt för pengarna de får från försäljning av maskinerna.
Eller investerar du en massa tid med att skilja agnarna från vetet, och får kanske ut en slant.
Om du bjuder hem några spekulanter så plockar dom godbitarna för småpengar och sedan sitter du med resterande skit själv.
Som tröst kan jag tala om att det finns massvis med folk som har gjort en liknande resa. Och att det tyvärr inte finns ett patent.
 
Hiltimaskinerna (en del iaf) kan ha rejält med värde i sig.

De äldre är lite luriga då batterierna som de använder inte går att köpa nya men de lite nyare maskinerna (Te-1000 AVR, DD-110) är absolut maskiner med värde om skicket är OK och de har någorlunda många timmar kvar till service.

Bultpickan är av äldre kaliber men används fortfarande, men även där påverkar skicket lite, om kolven är hel och så.

Te-6 är samma sak med batterierna, funkar de är det tummen upp för det är en väldigt kompetent maskin!

Men som några sammanfattat så finns det en hel del kapital här!
 
Och alla trähyllor och arbetsbänkar du har lägger du ut på blocket under inredning till 4-5 siffriga belopp.

Folk verkar särskilt galna i allt som liknar en köpmansdisk/apotekarskåp
 
Jäklar
Jag sågade nyss sönder en 5 meter lång affärsdisk i helträ som jag fick gratis. För att få loss den delen som såg praktiskt användbar ut.
 
  • Gilla
Mattias_Eson
  • Laddar…
En gubbe i grannorten hade en liknande samling han ville göra sig av med förra sommaren. Han annonserade i lokaltidningen om "verkstadsloppis" och räknade upp lite av vad som fanns i annonsen.

Otroligt mycket folk där. Mer eller mindre soprent i verkstan efter ett par timmar. Bara lite uppenbart felvärderade prylar kvar. Prislapp på allt, och som jag såg det vettiga priser. Fördelen för säljaren var ju att alla saker blev bortburna utan att han gjorde ett dugg, och att säkert många (jag själv också) handlade lite saker de egentligen inte tänkt köpa.

Främst på handverktyg så gäller det ju att tänka på att det för den normala hemmapularen inte har någon större betydelse om denne köper en begagnad Bacho eller en ny biltema blocknyckel. Vill man bli av med grejerna så spelar det alltså ingen större roll vad just den prylen kostade ny, utan vad det kostar som den tilltänkte köparen annars hade köpt istället.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.