Ringde folkskam för att ta in en offert för hemförsäkring. Fick två alternativ - en bas och en med "drulleförsäkring för huset" vilket var typ om jag sparkade omkull en färgrik och behövde byta golv så behövde vi inte betala något. Och inget åldersavdrag? Så tar värmeväxlare till fjärrvärmen slut får vi en ny??

Låter för bra för att vara sant. Och då är det ju ofta det. Vad säger de inte? Är det verkligen så? En i familjen medlem i metall om det nu spelar roll.
 
Jag har skrivit några trådar om vad man kan råka ut för om man behöver utnyttja reseförsäkringen som finns i hemförsäkringen från Folksam. Vill inte tjata. Men deras resemoment är unikt dåligt. OM du skall resa, och har folksam så bör du teckna separat reseförsäkring i annat bolag.
 
  • Gilla
1234bjorn och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har "extra allt" på vår hem-och villaförsäkring. Och vet, av erfarenhet, att det du kallar drulleförsäkring stämmer.

Åldersavdrag är det inte på material till badrumskakel iaf. Men när ackumulatortank/vvb pajade blev det åldersavdrag.

Spolade ner ett par dyra örhängen (pärlor och diamant) i badkaret en gång. Fick full ersättning för att låta tillverka ett par nya. Ena sonens dotter skar sönder deras soffa med en sax (hon var ca, 3-4 år). De fick ut en ny soffa på försäkringen.

För oss känns det tryggt och bra att ha denna fulla försäkring. Den kostar inte så mycket extra.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Nu blir jag nyfiken. Vad heter det paketet?

Vi har "Villa stor" och "hus extra".
 
Hemmakatten
Vi har Trygghansa. Tror att försäkringarna heter VillaPlus och HemPlus.
 
Aha trodde de var Folksam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.