Ja som rubriken lyder !
Min pappa gick bort förra året. Han hade en mindre byggfirma så där är minst sagt en del saker att bli av med , även efter vi tagit orimligt mkt vi kan behöva själva..

Känner någon till någon auktionsfirma som kommer och kan verktyg som inte endast tar konkurser och andra företag så att säga.
Jag har ju letat upp vad sakerna är för nåt , nypris mm men har väldigt svårt att bedöma skick.
Finns bland annat kärnborr, slagborrar, betongslipar och en drös med borr etc
 
  • Gilla
Neimar
  • Laddar…
Om ni orkar är Tradera bra för sådant, bra omsättning där. Annars borde ni även kunna sälja det som paket på blocket.

Ta bra bilder bara, jag blir alltid fascinerad över hur svårt det verkar vara för folk att ta informativa bilder.
 
Det finns folk som lever på att köpa upp såna där partier och sälja ..

Frågan är vad som är viktigast för er, att det går lätt, eller att ni får ut maximalt med pengar?

Vill ni ha maximalt med pengar så är Tradera valet! Ni slipper värdera, lägg ut "en och en" för startbud "en krona", så sköter marknaden resten. Vissa saker blir osålda, vissa får ni skeppa iväg för en krona. Andra gör ni bra pengar på, det är rätt fantastiskt vilka slutpriser det ibland blir på verktyg där ....

Vill ni ha enklast möjligast lösning så letar ni upp någon som köper rubbet. Såna gubbar brukar annonsera att de köper dödsbon etc. ....
 
Staffans2000
Och tänk på prissättningen.
-Nypris 9900kr. Nu endast 9890kr.
Drar du till med "prutat och klart" och "otroligt billigt för detta samlarobjekt" och kanske även "är lätt att fixa för den händige!" Ja då talar du om att du inte har en aning om vad du sysslar med.
Alltså -låga priser för begagnade varor.

Staffan
 
  • Gilla
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
Jag gillar egentligen tradera men vettifan om det blir bra priser där när jag har väldigt svårt att beskriva skick.
Kanske blocket så det blir mer lokalt och folk kan ifall känna på grejorna?

Vid det här laget är det mest bli av med grejorna och få lite betalt iaf. Har sålt lite redan och tagit hem.en hel del då vi ajälva precis köpt hus ( 70 tals , så där är att göra..)
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Och tänk på prissättningen.
-Nypris 9900kr. Nu endast 9890kr.
Drar du till med "prutat och klart" och "otroligt billigt för detta samlarobjekt" och kanske även "är lätt att fixa för den händige!" Ja då talar du om att du inte har en aning om vad du sysslar med.
Alltså -låga priser för begagnade varor.

Staffan

Ja det är sant, verktyg är dessutom inte alls särskilt dyrt i nypris som man egentligen kam tro. Blev lite chockad när jag kollade nypris på vissa av sakerna jag trodde var väldigt dyrt . Kärnborrarna var såklart hyfsat dyra men vissa andra hiltimaskiner låg långt under vad jag hade trott!
 
Du kan säkert få en del malmö-byggahusare att komma och köpa en del (mig själv inkluderad :D)
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
C Chilly_J skrev:
Jag gillar egentligen tradera men vettifan om det blir bra priser där när jag har väldigt svårt att beskriva skick.
Kanske blocket så det blir mer lokalt och folk kan ifall känna på grejorna?

Vid det här laget är det mest bli av med grejorna och få lite betalt iaf. Har sålt lite redan och tagit hem.en hel del då vi ajälva precis köpt hus ( 70 tals , så där är att göra..)
Många bilder! Berätta om något inte funkar. Var ärlig och berätta att du inte kan testa vissa saker som du omöjligen kan testa ... Blocket är "sådär" numer, då hade jag nog valt nån lokal "köp-och-sälj" på Ansiktsboken, eller kanske Schpock (eller vad den heter) .. Men då får du räkna med en hord av prutande människor i ditt hem. Plus alla miljoner frågor i mailen.
 
nimhed nimhed skrev:
Du kan säkert få en del malmö-byggahusare att komma och köpa en del (mig själv inkluderad :D)

Du är välkommen något särskilt du är på jakt efter? eller allmänt - alltid hittar man nåt bra ;)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Många bilder! Berätta om något inte funkar. Var ärlig och berätta att du inte kan testa vissa saker som du omöjligen kan testa ... Blocket är "sådär" numer, då hade jag nog valt nån lokal "köp-och-sälj" på Ansiktsboken, eller kanske Schpock (eller vad den heter) .. Men då får du räkna med en hord av prutande människor i ditt hem. Plus alla miljoner frågor i mailen.

Ja facebook-grupperna kan vara väldigt effektiva ibland. Får dra upp lite annonser där.
 
Säljer mer eller mindre allt på FB numer.. har svårt att motivera kostnaden som blocket ändå har när det finns kostnadsfria alternativ.

Lägger man dessutom upp i grupper så kommer samtliga som är med i dessa (och inte bockat av "följer") att se när det läggs upp, till skillnad från blocket och tradera där man nästan måste vara på jakt efter något specifikt för att hitta det.

Vad är det för maskiner bland annat du har då? Kan ev. vara av intresse även för min del! :)
 
Finns det en betong golvsåg så hojta till
 
C Chilly_J skrev:
[länk]

okej vi får se om tekniken är med mig idag, men här är en länk med bilder, inte tagna för försäljning så att säga men ändock bilder på en hel del av grejorna !
Dom där sakerna hade jag ALDRIG sålt i klump. Alla elverktyg direkt på tradera, dom går att skicka... Större saker = Facebook ...
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.