Vad rekomenderar ni att man lägger över slang/plåt LK16mm på spårad spånskiva, har tänkt lägga 12mm flytande spån på det och sen vinylklick överst, men vad ska jag ha imellan slangen och spånet? lumpapp eller finns det nån effektivare värmespridare som är ljuddämpande och inte bromsar värmeeffekten typ som aluminumfolie med foam i ett.
samt behövs fuktspärr?
ska spånet läggas längst med golvvärmeslangen eller tvärsöver?

vad tror ni?
 
Jag har skruvat trägolv på samma golvvärmesystem och använde lumppapp. Blev bra!

Hur ser bjälklagskonstruktionen under ut? Vad finns under (fuktig källare, boyta...)? Finns någon fuktspärr i bjälklaget under?

Spånet borde du kunna lägga i vilken riktning som passar bäst då det ju limmas ihop till ett skikt som kan ses som en enda stor platta.

Utan att vara helt säker skulle jag tro att ur värmesynpunkt är spånet bättre än golvgips men sämre än flytspackel som skulle kunna vara andra alternativ (minns inte alla varianter i LKs anvisning men du bör hålla dig till någon av dem i alla fall).
 
Vad kommer den spårade skivan ligga på?
 
är krypgrund finns ingen fuktspärr i golv, den spårade skivan ligger direkt på åsar cc60
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.