Jag har också sökt en kana med minst 5 meters längd för en slänt men det verkar svårt att hitta till rimligt pris. Det går bra att hitta upp till ca 3 meter men därefter verkar det omöjligt att hitta någon till rimligt pris. Så jag tar också gärna emot tips om någon lyckas hitta en längre modell till rimligt pris.

/Krille
 
Gjut en passande kana i betong, dränk in den med epoxy och dra sedan på ett ordentligt lager med industriklassad högblank lack för golv så borde rutschkanan hålla ett par generationer och bara kosta några tusenlappar. :cool:
 
  • Gilla
Mats Grönvik
  • Laddar…
F
Gå till plåtslagaren. Köp lämplig längd med plåt. Skaffa fyra tryckta 5 meters reglar exvis 45cx195. Sätt ihop dem två och två till två "bordsskivor". Lägg skivorna på varandra och såga ut lämplig banprofil i bägge (samtidigt.?). Montera plåten på banprofilen och täck med bortsågad del så att banan får två långsidesgavlar. Kotla mellan gavlarna så att plåten får stöd och banan stadga. Klä in handrelingen med lämpligt material så att man inte får flisor i händer. Exvis kraftig plast.
Har inte gjort ovan själv - bara i teorin :)
...men borde funka med viss justering.
 
M MalaTG skrev:
Hej,

Har letat efter en rutschkana (i plast av kostnadsskäl) som är ca 5 m att lägga i en slänt men inte lyckats hitta någon.

Någon som har sett någon eller har någon annan idé för hur man får tag på en lite längre rutschkana som inte kostar över 10.000kr?
Hej, Har du hittat rutschkanan du letade efter? Hör av dig annars. Jag har köpt en villa där det finnen en sådan som jag säljer.
 
S Shidrokh Namei skrev:
Hej, Har du hittat rutschkanan du letade efter? Hör av dig annars. Jag har köpt en villa där det finnen en sådan som jag säljer.
Hejsan! Jag är väldigt intresserad om den fortfarande finns kvar och lite beroende på vart i landet du befinner dig
 
Hej Threz,
Den är kvar och jag bor i Stockholm. Jag säljer den för 10.000. Det viktigt att komma ihåg att den blir aktuell att hämta först i mitten av juli.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.