Känner att jag inte vill lägga 20.000 på en klippare. Har hittat Husqvarna 310 för 13.900 (utan kabel). Sen fick jag tips om en al-ko solo som kostar 9000. Men hittar inga recensioner om dom. Någon som har erfarenhet av al ko robotgräsklippare?
 
Det sägs att McCulloch (ROB R1000) ska vara baserad på Husqvarnas grejer. Den har guideslinga och ser ruggigt prisvärd ut, bara 8000 kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4232325

Om den är något bra samt om det stämmer att den är baserad på Husqvarna vet jag inte dock. Men eftersom den har guideslinga bör det ligga någon sanning då Husqvarna ska ha patent på tekniken,.
 
mg765 mg765 skrev:
Det sägs att McCulloch (ROB R1000) ska vara baserad på Husqvarnas grejer. Den har guideslinga och ser ruggigt prisvärd ut, bara 8000 kr: [länk]

Om den är något bra samt om det stämmer att den är baserad på Husqvarna vet jag inte dock. Men eftersom den har guideslinga bör det ligga någon sanning då Husqvarna ska ha patent på tekniken,.
Det är ju inte helt otroligt då Husqvarna äger varumärket McCulloch. Sen vet man ju i inte hur mycket som delas, framförallt verkar ju inte McCulloch dela samma kvalitet som övriga Husqvarna-varumärken såsom Klippo (för vanliga klippare)
 
Tycker också McCulloch verkar bra till priset efter lite research.
Det finns en R600 också, kan det vara något annat än batteriet som skiljer den från R1000?
Nu är det bara en tusenlapp man sparar, så kanske värt att få det större batteriet.
 
Jo den baseras på hqv men som sagt det är en budget version av hqv så om det sitter samma grejjor låter jag vara osagt. Ser vi till övrigt sortiment typ traktorer osv så är mculloch bara skit... Men funkar rob så äre väl bra du har ju i alla fall 2 års garanti.
 
  • Gilla
Likan
  • Laddar…
Jag har läst så mycket om problem med billiga märken och tänkte köpa en robot bara en gång i livet. Så jag blev med HQ idag, får se om den kommer att gå imorgon.
 
  • Gilla
Hapsdog och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har läst så mycket om problem med billiga märken och tänkte köpa en robot bara en gång i livet. Så jag blev med HQ idag, får se om den kommer att gå imorgon.
Better to cry when you pay it,
than to cry every time you use it........
 
  • Gilla
legion och 1 till
  • Laddar…
Nu är HQ:n installerad. Alla delar i kitet verkar vara genomtänkta förutom de idiotiska skarvdon för att ansluta begränsningskabel till dockan. Svårhanterade och svåra att trycka på stiften i dockan. SOm tur har jag mina gamla bilektrik-flatstiftshylsor kvar som är 100 ggr enklare.
Deras 3-vägs-kopplingar (används för guide-tråden och som skarv) är bra men kanske inte bäst. För skarvning av tråd rekommenderar jag biltemas skarvhylsa (kläms ihop med tång) samt krympslang med inbyggt lim. Den sista är mycket viktigt och mycket bra.
Jobbigt är att sätta flera hundra märlor för tråden, för en gamling som mig. HQ borde ta fram ett verktyg med handtag som man kan placera och trycka ned märlan med från ståhöjd.
Att starta upp grejen är skitenkelt. Tom att ställa in timern var lätt. Däremot är jag inte säker om grejen följer mina anvisningar. Jag får väl smyga ut på natten och se vad den gör.
 
  • Gilla
Storstadsbo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.