Enligt vad jag kunnat få fram i alla mina papper så är det en syr 3065 jag har.
Men den fan har börjat läcka nu. Rinner ur röret lite hela tiden.
Ringde trebema och kollade om det var något garanti jobb. De menade att det oftast är en lite rostflaga eller liknade som ligger o stör. Bara att göra rent. Men någon vidare info fick jag inte. Så... HUr fanken går man tillväga. Måste man krångla o stänga av vatten o sånt. Någon som har lite info???? Gärna utförlig.
 
Sätt en spann under (om du inte har bra avlopp) och öppna för hand. Har du tur spolas flagan ut.

Har du otur behöver du en större spann...
 
apersson850 skrev:
Sätt en spann under (om du inte har bra avlopp) och öppna för hand. Har du tur spolas flagan ut.

Har du otur behöver du en större spann...
;D ;D ;D jag skrattar inte åt ditt råd ... men åt ditt humoristiska sätt att framföra det med en jättefin slut-punkt.
gaia
 
Varsågod. Ett gott skratt förlänger kanske inte livet, men åtminstone käften.
 
Sådär ja. Det löste sig. Det hade droppat vatten ett tag. Även fast jag eldat så pass att ventilen löst ut så droppade det med sval panna.
Men jag lydde rådet o o köra ventilen manuellt. O vipps det verkar tätt igen.
 
Hej!

Har samma problem, min SYR 3065 ventil läcker en hel del... har provat att motionera ventilen manuellt men det blir inte bättre. Hur gör man en grundligare rengörning av ventilen, har någon nån utförlig info att delge? Tilläggas bör att jag är ganska ny på detta så man är ju rätt osäker på hur man går tillväga med VVS problemen... :surprised:

Kan man annars göra nån temporär lösning tills man fått tag i en billig hantverkare som kan fixa läckaget?

Mvh Conny
 
Ja en temporär lösning är ju att stänga vattnet till syr ventilen och elda så att du har en marginal till kokning.
 
Det finns renoveringssatser. Min läckte dock fortfarande efter att jag renoverat den :(

Lycka till att hitta en billig hantverkare ;)
 
kricken_ skrev:
Ja en temporär lösning är ju att stänga vattnet till syr ventilen och elda så att du har en marginal till kokning.
Ok, hur stänger jag av vattnet till den då?
Eldar fö med pellets, den är ju styrd av en termostat som skall stoppa brännaren vid typ 95 grader, tror jag... (Jepp, jag har nyss köpt huset...)

mvh Conny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.