Min lucka till tvättmaskinen gick inte att öppna och jag var tvungen att använda våld. Nu har jag efter mycket om och men fått reservdelar till denna. Nu uppstod ett bekymmer, när jag skulle sätta i låset i den nya ramen, gick plastbiten av, se bild, så nu sitter jag här med två trasiga ramar och en obrukbar maskin. Känns inte kul att beställa en ny ram och kanske råka ut för samma sak igen. Kan någon tipsa mig om det går att få låset på plats med trasig plastbit? Plastbiten som gick av gick i två bitar, så den är inte reparabel.
 
  • Tvättmaskinslås med en brutet grå plastfäste och synlig metallmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Du kanske skall beställa en tekniker i stället
 
Är naturligtvis ett alternativ, men tänkte först prova att få ett bra tips här. En servicetekniker är ju inte det billigaste alternativet. Lönar sig nästan mer att köpa en ny maskin.
 
A
Du har nu skadat den nya luckan så att det är bara att köpa en ny.
Om man gör fel blir det dyrt i längden.
En tekniker kan betala sig rätt snabbt i synnerhet om du tar luckan med dig till en slik tekniker
 
Tänk om man hade hittat en tekniker, som man kunde prata med, utan att hen skulle komma hem och debitera ett flertal tusenlappar bara för att döma ut maskinen, eller om man kunde köpa en ny lucka, fixad och klar.
 
A acmalmberg skrev:
Känns inte kul att beställa en ny ram och kanske råka ut för samma sak igen. Kan någon tipsa mig om det går att få låset på plats med trasig plastbit? Plastbiten som gick av gick i två bitar, så den är inte reparabel.
Det är inte särskilt lätt att ge något tips med en bitvis suddig närbild som främsta ledtråd till hur luckan ser ut. Vad sägs om att skriva ut fullständigt E-nr på maskinen?
Ett alternativ torde vara att ta med luckan till en verkstad som kan hjälpa dig mot några hundralappar i ersättning.
 
A acmalmberg skrev:
Min lucka till tvättmaskinen gick inte att öppna och jag var tvungen att använda våld. Nu har jag efter mycket om och men fått reservdelar till denna. Nu uppstod ett bekymmer, när jag skulle sätta i låset i den nya ramen, gick plastbiten av, se bild, så nu sitter jag här med två trasiga ramar och en obrukbar maskin. Känns inte kul att beställa en ny ram och kanske råka ut för samma sak igen. Kan någon tipsa mig om det går att få låset på plats med trasig plastbit? Plastbiten som gick av gick i två bitar, så den är inte reparabel.
Har lyckats med exakt samma sak, nyfiken på om/hur du lyckades lösa det? Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.