Den här veckan har medlemmen phl satt ihop ett quiz om verktyg åt oss. Han tror själv att quizet är skapligt enkelt. Jag fick 2 rätt, hoppas det går bättre för er andra.

Quiz: Är du haj på verktyg? https://www.byggahus.se/quiz/112-ar-du-haj-pa-verktyg

Här kan du också berätta vad du fick för resultat eller diskutera quizet i största allmänhet.

En haj nära kameran och två Bahco skiftnycklar mot blå bakgrund, inspirerad av verktygsquiz.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi inspireras av skiftnyckel Bahco nr 31 "Hajen".
 
Redigerat:
Fråga nio är fel...
 
useless useless skrev:
Fråga nio är fel...
Omöjligt! Ty för en gångs skull så hade jag alla rätt! ;)

Kanske så man skulle våga posta på verktygsforumet trots allt då... ;)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jag fick också alla rätt efter att ha gjort om och medvetet svarat fel på fråga 9... :rolleyes:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag fick också alla rätt efter att ha gjort om och medvetet svarat fel på fråga 9... :rolleyes:
Jag får den till rätt. Vad är fel tycker du? (Det är alltså frågan om slagskruvdragare kontra slagborrmaskin, där man skall svara vilken av alternativen som inte är fel).
 
Mikael_L
Jag svarade också rätt på 9'an (men fel på en annan, visste inte vad tången heter, så det blev 9/10).

Men nu efter kollade jag lite, och är nog böjd att hålla med useless. Jag tänkte inte tillräckligt snabbt och noga över vad maskintyperna heter, och tänkte på en annan av de två.
 
tommib
9/10. Tångjävel.....
 
Mikael_L
Ja vem bryr sig, ens har en sån tång i sin verktygsväska ... :crysmile:
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men nu efter kollade jag lite, och är nog böjd att hålla med useless. Jag tänkte inte tillräckligt snabbt och noga över vad maskintyperna heter, och tänkte på en annan av de två.
Nej, jag förstår fortfarande inte invändningen. Kan ni ta bladet från munnen och förklara?
 
En slagborrmaskin slår i borrens riktning, en slagskruvdragare slår i rotationsriktningen. Alltså borde rätt svar vara att det är skillnad på slagrörelsen.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
En slagborrmaskin slår i borrens riktning, en slagskruvdragare slår i rotationsriktningen. Alltså borde rätt svar vara att det är skillnad på slagrörelsen.
Jag gjorde samma fel. Men frågan är formulerad "vilket av alternativen är inte fel". Så det är inget fel på frågan.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Nej. Frågan är vad som inte är sant.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Hmm. Ordet inte fanns inte med från början...
 
Mikael_L
Ojoj, nu snurrar det.

JA, det ÄR besvärligt med flera nivåer på negationer.

Det här quizet var ej inte odumt.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
useless useless skrev:
En slagborrmaskin slår i borrens riktning, en slagskruvdragare slår i rotationsriktningen. Alltså borde rätt svar vara att det är skillnad på slagrörelsen.
Du tänker på en borrhammare.

10/10! :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.