Peter2400 Peter2400 skrev:
En Sonoff touch kanske kan vara ett alternativ, det är en väggströmbrytare som även kan styras med
en app, lätt att sätta upp ett veckoschema och kostar ca 160:- ink frakt.
[länk]
Jävla bra tips. Plejd verkar bra men denna verkar ju också bra, och framför allt billig :geek:

Har du testat denna?
 

Bästa svaret

T Tvapac skrev:
Jävla bra tips. Plejd verkar bra men denna verkar ju också bra, och framför allt billig :geek:

Har du testat denna?
Har inte provat touchmodellen, men jag har flera Sonoff reläer som ststyr bla. pump och elpatronen till vår
pool, har inte haft några problem alls.
Kopplingsuret från ClasO däremot är ingen rolig historia, vi använde tidigare ett sådant för att styra vår
utebelysning, kommer ihåg att det var väldigt pilligt att lägga in och justera tider tappade minnet ibland också.
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Har inte provat touchmodellen, men jag har flera Sonoff reläer som ststyr bla. pump och elpatronen till vår
pool, har inte haft några problem alls.
Kopplingsuret från ClasO däremot är ingen rolig historia, vi använde tidigare ett sådant för att styra vår
utebelysning, kommer ihåg att det var väldigt pilligt att lägga in och justera tider tappade minnet ibland också.
Då beställer jag en Sonoff touch, så kan ju jag berätta hur den fungerade sen.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
T Tvapac skrev:
Då beställer jag en Sonoff touch, så kan ju jag berätta hur den fungerade sen.
Vad jag kan se har den inte astro-funktionen. Då måste du ställa om uret minst varje månad.
 
Müssli Müssli skrev:
Vad jag kan se har den inte astro-funktionen. Då måste du ställa om uret minst varje månad.
Det är okej. Bara det finns timer. 16-23 funkar ju till påsk typ i detta landet.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
T Tvapac skrev:
Då beställer jag en Sonoff touch, så kan ju jag berätta hur den fungerade sen.
Förresten, vet du om det finns förhöjningsramar som passar? Jag har inga dosor där. Försöker söka på ebay men förhöjningsram på engelska vet jag ju icke....
 
Vi kör astro ur, funkar perfekt! Visst är der vissa kvällar som är ljusare/mörkare än andra, men och!
Är väl bara att ställa tändningen litet före, jag har förskjutit tiden 2tim från solens nedgång, samt att dessa har inbygg kopplingsur, finns ganska billiga sådana för DIN-skena.

Annars kopplings ur i serie med skymningsrelä.
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Nu har jag fått Sonoffen, och tänkte koppla in. Fasbrun har ju varsin, och jorden blir en wago på antar jag, kör jag båda nollorna i Nin eller?
 
  • En Sonoff smart switch med beteckningar Nin, Lin och Lout och specifikationer för WiFi och strömingång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Sätt nollorna i en Wago 223 med tre hål och anslut nollorna med en kort stump till Nin i sonoff. Så blir det bara en ledare under varje skruv. Jorden kopplar du som tänkt i dosan.
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
#Tvapac: Har du några fler bild på hur den ser ut? Passar den i en dosa?
 
Tack. Nu är den installerad.

Den borde fungera i en dosa, jag har dock ingen, hittade en Scneider ram som passade så blev på den. Nu är den installerad så får bli en bild på det då.

Den var riktigt enkel att installera och fungerar precis som tänkt. Är redan sugen på fler :)
 
  • Nyligen installerad vit ljusströmbrytare med blått indikatorljus på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Schemaläggningen är ruggigt enkel i appen om man jämför med de små knapparna på krångliga timers/astrour.
 
  • Appgränssnitt med fyra schemalagda tider för på- och avstängning markerade som 'Everyday'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eh, men detta är inget astrour eller luxgivare, skall du ändra tiden varje dag då? Otroligt smidigt..not
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
T Tvapac skrev:
Tack. Nu är den installerad.

Den borde fungera i en dosa, jag har dock ingen, hittade en Scneider ram som passade så blev på den. Nu är den installerad så får bli en bild på det då.

Den var riktigt enkel att installera och fungerar precis som tänkt. Är redan sugen på fler :)
Hej jag är nybörjare på detta men hur fick du din att funka? Bakom min brytare så fanns det bara en nolla och 2 fas. Hur ska jag koppla på min sonoff. Bifoga även bild.
 
  • Eluttag med enbart en nolla och två fasledningar synligt utan brytare monterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver dra fram en nolla, finns bara fas och tändtråd (blå) i din dosa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.