Hej, upptäckte detta på våra fönster. Hur ka det bli så? Det verkar som att det är frigiloit som "svällt"
Vad gör vi åt det?
Hur allvarligt är det?
 
  • Svällt fogmaterial runt ett fönster med skador och möjlig mögelbildning, sett från insidan mot rödvit markis utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsterkarm med skadad färg och svullnad, antydan av fukt- eller vattenskador, över en markis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svullnad och skador på fönsterkarmens överkant ovanför en röd och vit markis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat fönsterkarm med svullen tätning och synlig rost och förstörelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara så enkelt du inte öppnat förut och det är en inte alltför elegant installation mha byggskum...
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Okej ja visst är det så. Vi flyttade in förra året och har sällan dessa fönster öppna. Uppmärksammade detta först nu.

Jag trodde att det rörde sig om en fuktskada. Men du menar alltså att det inte behöver vara något tokigt?
Inget som behöver göras något åt mer än att snygga till? Genom att tex skära bort det med en kniv?
 
Tyvärr såg jag bara bilderna i mobilen, men på beskrivningen låter det som byggskum. Men man kan undra hur kvaliteten på resten av monteringen är när det ser ut sådär... om det nu är byggskum....
 
Skulle du kalla det fuskbygge?kan det gå på dolda fel försäkring?
 
Inte speciellt dolt. Du ser det ju med öppet fönster. Vad är byggskum ? Fogskum och polyuretanskum vet jag vad det är.
 
Slarc är det
Men inget dold fel, syns ju klart och tydligt utan åverkan :)
 
T TheGame skrev:
Slarc
Vad är det ?
 
Tack.

Och nu är det ju tänkt att detta ska åtgärdas.
Är det allra bäst att anlita en byggfirma och komma och kika, eller kan man göra på annat sätt?
Är helt ny på detta så skulle uppskatta ne vänlig ton och raka rak hur jag ska hantera detta. :) tack!
 
R RoBo skrev:
Vad är det ?
Ska nog stå slarv.
 
Jag tror inte det är så allvarligt. Har du inte någon bekant som är något sånär byggnadskunnig som kan titta på det ?
 
Skrapa bort det med en spackelspade eller kniv.
Montera sedan tätningslist istället.
 
  • Gilla
Enterprise
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.