Byggahus har ändrat format på nyhetsbreven. Såg okej ut först, men nu har jag tröttnat så oerhört på dem att jag överväger att säga upp prenumerationen!

En och samma länk återkommer gång på gång i nyhetsbrev efter nyhetsbrev. Till och med inom samma brev kan en och samma artikel länkas mer än en gång. Det är ju inte så att det råder brist på saker att länka till, nej följden är att jag översköljs av alltför frekventa nyhetsbrev som är alldeles för stora. Som mestadels bara är upprepningar.

Nej, gå tillbaka innehållsmässigt till det ni gjorde förr, det var bra, vilket det inte är nu. Utseendet bryr jag mig inte om.

:mad:
 
Vi har sällan med samma innehåll flera gånger. Det enda jag kan komma på som brukar vara med fler än en gång är tävlingen.

Är det de automatgenererade länkarna under ”Populära artiklar”, ”Trendande i forumet” eller ”Populära tjänster” som du irriterar dig på när de dyker upp igen?
 
  • Skärmdump från diskussionsforum som visar listor med "Populära artiklar" och "Trendande i forumet".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av ett forum med diskussionstrådar och sektionen för populära tjänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Relaterat till detta:

När man får ett nyhetsbrev, så innehåller de alltid länkar till aktuella trådar ni vill lyfta upp.
Eftersom det är i mobilen som mailen kommer, så är det där jag läser dem. Men sitter jag redan vid datorn öppnar jag inte länkarna i mobilen utan jag går till Byggahus förstasida på webben.
Det händer då påfallande ofta att några av de trådar ni skickar ut i nyhetsbrevet inte alls finns med på webbens förstasida. Man får leta i forumen och oftast vet man inte ens vilken underdel de är i.

Så, bättre synkronisering mellan webbens förstasida och det som pushas för i nyhetsbrevet. :)
 
Jag noterar dina synpunkter, kan försöka lägga mer av innehållet från nyhetsbrevet på startsidan.

Hur kommer det sig att du inte kan läsa nyhetsbrevet vid datorn?
 
Redigerat:
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Ofta är inte förklaringen bristande teknik utan beteendet.

Som många idag har jag mailen i mobilen (också). Det är den som plingar till, det är där jag på mindre än 2 sekunder sveper ner och ser att det är ett mail från Byggahus samt innehållet på de första raderna. Vilket precis som avsett väcker en lust att läsa mer om de pushade inläggen/trådarna.

Men jag sitter redan vid datorn. Då ligger det klart närmast till hands att klicka upp Byggahus på datorn och inte fortsätta på mobilen. Mobilen i detta fall är bara en notifikationsenhet. Och Byggahus, trots mobilklienten, är ändå bättre på dator än mobil.

Tror inte jag är ensam om detta, majoriteten av alla som har kontorsjobb borde vara i liknande situation.

Får du ett mail från Elgiganten om att de nu har 25% rabatt på utvalda prylar och du inte hittar ett spår av erbjudandet på hemsidan när du går in på den, utan måste klicka in dig i varje kategori för att hitta erbjudandena, så vore det lika märkligt. Jag tror att man måste vara konsekvent och marknadsföra samma innehåll på alla ställen.
 
Jag kan tycka att nyhetsbreven ibland har på tok för täta intervaller. Kan ni inte sätta en fast rutin på nyhetsbrev, säg 2 gånger i veckan?

Edit: "På tok för täta" kanske var en liten överdrift men ibland känns det som att de kommer lite väl ofta...
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Ofta är inte förklaringen bristande teknik utan beteendet.

Som många idag har jag mailen i mobilen (också). Det är den som plingar till, det är där jag på mindre än 2 sekunder sveper ner och ser att det är ett mail från Byggahus samt innehållet på de första raderna. Vilket precis som avsett väcker en lust att läsa mer om de pushade inläggen/trådarna.

Men jag sitter redan vid datorn. Då ligger det klart närmast till hands att klicka upp Byggahus på datorn och inte fortsätta på mobilen. Mobilen i detta fall är bara en notifikationsenhet. Och Byggahus, trots mobilklienten, är ändå bättre på dator än mobil.

Tror inte jag är ensam om detta, majoriteten av alla som har kontorsjobb borde vara i liknande situation.

Får du ett mail från Elgiganten om att de nu har 25% rabatt på utvalda prylar och du inte hittar ett spår av erbjudandet på hemsidan när du går in på den, utan måste klicka in dig i varje kategori för att hitta erbjudandena, så vore det lika märkligt. Jag tror att man måste vara konsekvent och marknadsföra samma innehåll på alla ställen.
Så egentligen borde nyhetsbreven ligga tillgängliga på startsidan?
 
K Klabbarparn skrev:
Jag kan tycka att nyhetsbreven ibland har på tok för täta intervaller. Kan ni inte sätta en fast rutin på nyhetsbrev, säg 2 gånger i veckan?

Edit: "På tok för täta" kanske var en liten överdrift men ibland känns det som att de kommer lite väl ofta...
Ett "problem" är att varje nyhetsbrev skulle bli så långt om vi skickade färre, alternativt att man visade upp mindre av vårt innehåll via e-post. Men jag ska diskutera detta med mina kollegor och se om vi kommer fram till något smart som gör alla glada.
 
  • Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
Ja, eller åtminstone innehållet i dem.

Senaste nyhetsbrevet för mig innehåller 7 utvalda artiklar/trådar samt 5 st till under "Läs också". Hemsidans förstasida innehåller långt över 50 utvalda artiklar/trådar så jag tänker att det mest konsekventa vore om dessa 7 som skickas ut i nyhetsbrevet också finns på förstasidan. Nyhetsbrevet är ju det innehåll ni på redaktionen vill pusha för just nu. Så rimligen borde det finnas på förstasidan också.

Men det är bara mina tankar :) Hoppas de går att följa i logik.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ett "problem" är att varje nyhetsbrev skulle bli så långt om vi skickade färre, alternativt att man visade upp mindre av vårt innehåll via e-post. Men jag ska diskutera detta med mina kollegor och se om vi kommer fram till något smart som gör alla glada.
Jag förstår!

En del av lösningen vore ju att skala ner bilderna i utskicket kanske?

Det ska tilläggas att detta inte är något gigantiskt irritationsmoment (hos mig) men, jag tror det finns utrymme till förbättring :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.