Vi har nu kopplat in kommunalt vatten och avlopp. Vi ska nu lägga stenmjöl och singel där.
Är det bäst att fylla igen trekammarbrunnen med stenmjöl el lägga en plåt över?
Har fått de två förslagen av de som ska lägga ut grus.
 
Redigerat:
S
Finns en 3 kammare nu som blivit över , vart går vattnet ut , hur är det med stuprören , går det vattnet
rakt ut på marken eller
Jag hade samma men drog stuprören till den och där försvann vattnet från taket rakt ut i åkern , inget vatten runt huset längre
 
S skutten11 skrev:
Finns en 3 kammare nu som blivit över , vart går vattnet ut , hur är det med stuprören , går det vattnet
rakt ut på marken eller
Jag hade samma men drog stuprören till den och där försvann vattnet från taket rakt ut i åkern , inget vatten runt huset längre
Vi har stuprör så vattnet rinner nu rakt ut i marken intill huset.
Lät du den vara som den är el fyllde du i sten?
Vad har du som lock på brunnen?
Vi ska som sagt lägga sten där och det måste vara säkert att gå på.
 
S
Det är ett betonglock på min brunn , normalt på slambrunnar så det flyttar eller ändrar jag inte på
och inget i den bara ett stort hål , om man fyller sten i den så kan den inte sugas ca vart 10 eller 20 år om det behövs , kommer alltid lite skit med från träd eller annat
Inte fel att bli av med takvatten från huset , allt som heter vatten ska bort från huset
Det går att göra ett lock med tryckt trä , är det ett betonglock , ställ lite blomkrukor på det , sen vet jag inte hur ni tänkt med någon stensättning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.