Hej!

Jag och tjejen funderar att köpa en villa och flytta ihop med 4 ungar. Jag har ett fast jobb/inkomst men tjejen är just nu mamma ledig och blir arbetssökande efter mammaledigheten. Hon har inkomst sen innan, men vart arbetslös under graviditeten.

Det jag undrar är, vilken bank är den ”snällaste”
Banken som inte räknar så stor kostnad per barn?

Kan man gå in själv och ansöka om lånelöfte (utan,barn,tjej)

Vilket är den bästa alternativet för en barnfamilj när det kommer till lånelöfte ?
 
Vet inte vilka banker som snålast kalkyler på hur mycket pengar man skall ha kvar efter att boendet är betalt.

Men när jag och min fru sökte lånelöfte så stack Länsförsäkringar Bank ut. Vi fyllde endast i deras internetformulär. Då fick vi ungefär 50% högre lånelöfte där än hos andra bankerna. Vi gick dock inte vidare och fick ett skarpt lånelöfte från dem. Detta bara att testa, många banker erbjuder möjlighet att ansäka om lånelöfte online. Man kan/kunde ange alla uppgifter och få besked om hur stort lånelöfte man kan få. Utan att ansöka om ett skarp lånelöfte.

Visst kan du söka en lånelöfte på endast dig, antar att det är hennes fyra barn. Att ange felaktiga uppgifter är ingen bra idé. De uppdagas sannolikt och du vill inte sitta med ett signerat köpekontrakt och sen sitta med EB bank som nekat dig lån på ditt lånelöfte.
 
  • Gilla
Ferra
  • Laddar…
jag och sambon var i samma situation som er, vi ansökte om lånelöfte via internet på swedbank men fick avslag pga att hon inte hade jobb, så då ringde vi vårat lokala swedbank kontor och boka ett möte och då var det inga problem att få lånelöfte.
 
  • Gilla
Ferra
  • Laddar…
Man skall nog räkna med att det behövs en personlig kontakt med banken i ett fall som det här. Det kan vara rätt väsentligt hur arbetsmarknaden ser ut för det yrke sambon har.
 
  • Gilla
Ferra
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.