Vinn stort vårkit för odlingsintresserade

Odlingskit med träkrukmakare och plantetiketter, samt bilder på grönsaker och blommor.

Nu är det dags att börja odla, om du inte redan satt igång. Veckans två vinnare tar hem varsitt kit med ett roligt krukmakeriset där du kan göra egna biologiskt nedbrytbara krukor. Dessutom ingår 25 plantetiketter och mängder av blommor, kryddor och grönsaker. Eller vad sägs om rudbeckia, persilja, koriander, ruccolasallat, rädisa, spenat, sommarmorot, dill, ringblommor, grönkål, sockerärtor, bataviasallat, basilika och praktvädd? Massor av ätbart och vackert att titta på.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Krukmakerisetet består av en del trädetaljer. Vilket träslag är dessa gjorda av?
Svaret hittar du här: www.impecta.se

1. FSC-märkt Ek
X. FSC-märkt Furu
2. FSC-märkt Gran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Impecta Fröhandel. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Impecta Fröhandel för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
Åsa Lund
1 Ek
Sommarens projekt på Torpet är att göra trädgården lite mysigare. Tänk att kunna så fröer och sedan plantera tillsammans med barnen!
Traditionellt rött trätorp med vita knutar och gult dörr, snötäckt tak och smältande snö på marken.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Svar: 1, FSC märkt EK

Inne på vårt 7 år här på Irisborg, och med en trädgård på ca 12000m2, slukar den all vaken tid från februari till november. Vi har en vision om en härlig oas och vi är på väg dit.

Tack vare kvaliten från framförallt Impecta.se så har trädgårdslanden ger oss goda grönsaker. I rabatterna finns frö-uppdragna sommarblommor och perenner som förgyller våran syn.

Välansad trädgårdsrabatt med frö-uppdragna sommarblommor och perenner i olika lila nyanser. Färska trädgårdsgrönsaker inklusive rödbetor, ärtor och bladgrönt på ett köksbord med en korg i bakgrunden. Färgglada röda och orange blommor, troligen Echinacea, i en välskött trädgård med blandade perenner och bladgrönsaker. Trädgårdsrabatt med olika perenner, stenparti i bakgrunden och mörk jordmulch.

Vi är hela tiden öppna för nya idéer på härliga växter och grönsaker.

HTTP://irisborg.wordpress.com
 
svar Ek

Jag vinner gärna setet för att kunna ge bort till min syster som nyligen blev uppsagd (arbetsbrist). Hon behöver uppskattning och har all tid i världen att nyttja sakerna.
 
1. FSC-märkt Ek

Hade varit underbart att få göra egna krukor och odla med dottern som älskar att få sitta och titta på mormors olika fröpåsar. Har även gjort egna odlingslådor till dottern som hon får måla själv och som var högt älskade förra sommaren. Att hjälpa till tycker hon mycket om och är väldigt mån om dem små planeterna.

Barn målar en hemmagjord lila odlingslåda utomhus på en solig dag. Rosa målad odlingslåda med sallad och gröna växter på en gräsmatta, hemmagjord av ek och barnvänlig.
 
1. Ek

Min svärmor älskar trädgårdsarbete hade varit riktigt kul att ge henne detta set.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn stort vårkit för odlingsintresserade

[bild]

Nu är det dags att börja odla, om du inte redan satt igång. Veckans två vinnare tar hem varsitt kit med ett roligt krukmakeriset där du kan göra egna biologiskt nedbrytbara krukor. Dessutom ingår 25 plantetiketter och mängder av blommor, kryddor och grönsaker. Eller vad sägs om rudbeckia, persilja, koriander, ruccolasallat, rädisa, spenat, sommarmorot, dill, ringblommor, grönkål, sockerärtor, bataviasallat, basilika och praktvädd? Massor av ätbart och vackert att titta på.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Krukmakerisetet består av en del trädetaljer. Vilket träslag är dessa gjorda av?
Svaret hittar du här: www.impecta.se

1. FSC-märkt Ek
X. FSC-märkt Furu
2. FSC-märkt Gran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Impecta Fröhandel. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Impecta Fröhandel för att de sponsrar den här tävlingen.
Fsc ek
 
Svar: 1, FSC märkt EK

Vi bor idag i en lägenhet på tredje plan i Linköping. Har köpt hus två mil utanför stan och flyttar 1a maj! Samma dag som den "store" sonen fyller fyra år. Han gillar inte grejen med att det kommer vara flyttkaos på hans stora dag, men samtidigt är han lyrisk över att få bo i hus.. Förstå glädjen att kunna gå ut i trädgården och leka i lekstugan och trädkojan som finns på tomten?! Men - frågar man honom ska han inte leka. Han har helt enkelt inte tid om man frågar. Han ska odla! I trädgårdsland, pallkragar, krukor, mjölkpaket och allt man kan tänka sig man kan lägga jord och frön i. Det vore en så stor lycka för honom att få plocka hem detta pris och få möjligheten att planera mera! Lillebrorsan på två år hjälper(stjälper) nog mer än gärna till ;)
 
Svar: 1

Som nyinflyttad i Sverige blir detta min första sommar med trädgård. Just nu består den enbart av gräsmatta, och jag vill göra den till ett trevligt "rum" att umgås i med släkt, vänner och diverse djur.
 
Svar: 1

Varje vår odlas det flitigt under odlingslampans sken. Sedan flyttar mängder av plantor så småningom vidare till vänner. Denna flytt av plantor har lett till att mitt förråd av krukor tagit slut och plantorna numera bor i avklippta mjölkkartonger. Tänk så underbart att kunna tillverka egna krukor till alla plantorna. Att sedan de tre barnen antagligen hade planterat majoriteten av fröna och jag mest hade fått titta på är bara en bonus.
 
Svar: 1 FSC-märkt ek

Motivering: Jag är dålig på att ge min fru alla de blommor hon förtjänar... Kanske var det därför hon undrade om jag kunde bygga några själv-vattnande blomlådor. Snodde en idé från Youtube och satte ihop två murarbaljor och klädde in dem i lite virke som låg och tog plats. Nu kan hon odla blommorna själv! Och jag hade trevligt under tiden! Win-Win med andra ord! Lite tomater blir det nog också! Priset skulle göra henne ännu nöjdare och gladare!
Gjorda självvattnande blomlådor av trä med infällda plastbaljor på en träaltan.
 
Svar: 1 FSC märkt Ek.

Jag skulle verkligen vilja vinna för att ge setet till min 9-åriga dotter som har ett nyväckt intresse för odling och nu drömmer om sin egen odlingslåda och rabatt som hon vill sköta med egna grönsaker och blommor. Jag har lovat henna att hon ska få använda en av mina lådor och få så vad hon vill så detta hade passat henna utmärkt.
 
Rätt svar är 1: FSC-märkt Ek
Min motivering: Min sambo såg ett liknande kit på trädgårdsmässan i Älvsjö för flera år sedan och jag lovade att jag själv kunde tillverka dem istället för att köpa. Det är bara att svarva till - hur enkelt som helst, sa jag. Tyvärr har jag fortfarande inte gjort det och det vore snyggt att få överraska med ett sådant set så här flera år senare.

Hoppas på tur!

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn stort vårkit för odlingsintresserade

[bild]

Nu är det dags att börja odla, om du inte redan satt igång. Veckans två vinnare tar hem varsitt kit med ett roligt krukmakeriset där du kan göra egna biologiskt nedbrytbara krukor. Dessutom ingår 25 plantetiketter och mängder av blommor, kryddor och grönsaker. Eller vad sägs om rudbeckia, persilja, koriander, ruccolasallat, rädisa, spenat, sommarmorot, dill, ringblommor, grönkål, sockerärtor, bataviasallat, basilika och praktvädd? Massor av ätbart och vackert att titta på.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Krukmakerisetet består av en del trädetaljer. Vilket träslag är dessa gjorda av?
Svaret hittar du här: www.impecta.se

1. FSC-märkt Ek
X. FSC-märkt Furu
2. FSC-märkt Gran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Impecta Fröhandel. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Impecta Fröhandel för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar 1 FSC-märkt ek

Min sambo älskar att sätta frö inför sommaren. Hon vill köpa nya plastkrukor eftersom de gamla har börjat vittra sönder. Hon fyller år om tre veckor. Tänk att få överraska henne med detta kit. Hon skulle bli så glad.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn stort vårkit för odlingsintresserade

[bild]

Nu är det dags att börja odla, om du inte redan satt igång. Veckans två vinnare tar hem varsitt kit med ett roligt krukmakeriset där du kan göra egna biologiskt nedbrytbara krukor. Dessutom ingår 25 plantetiketter och mängder av blommor, kryddor och grönsaker. Eller vad sägs om rudbeckia, persilja, koriander, ruccolasallat, rädisa, spenat, sommarmorot, dill, ringblommor, grönkål, sockerärtor, bataviasallat, basilika och praktvädd? Massor av ätbart och vackert att titta på.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Krukmakerisetet består av en del trädetaljer. Vilket träslag är dessa gjorda av?
Svaret hittar du här: www.impecta.se

1. FSC-märkt Ek
X. FSC-märkt Furu
2. FSC-märkt Gran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Impecta Fröhandel. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Impecta Fröhandel för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 1. FSC-märkt ek
Nu kliar det i fingrarna,
vill ut o påta i jorden,
så, vattna, rensa o skörda
men mest av allt
njuta, njuta o njuta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.