Nu har i princip samtliga plattor dragits bort. Strömmen är självklart nerslängd.

Såhär ser väggen ut. Slutmålet är en rak och jämn yta, jag kommer inte sätta upp nytt kakel ännu då vi inte hittat rätt kakel. Funkar det att ha en ren och tvättbar målad vägg, samt sätta upp gipsskiva på denna vägg?

Eller måste jag grovspackla igenom och jämna till, sedan måla?

Vad behöver jag tänka på? Vore tacksam för hjälp :)
 
  • Kökets vägg efter borttagning av plattor, ojämn med synlig puts och limrester, redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Hur har du tänkt dig med gipsen , att du ev. ångrar dig när gipsen är uppe och inte sätter kakel
Då måste du få plant om gipsen ska bli plan , är det en temporär lösning så skruva upp gipsen ,men spackla inte skruvarna , då går det bra att skruva ner igen enkelt
Och måla med med plastfärg , i nederkant mot bänken kommer det nog att bli fukt och blötta , det tål inte gipsen
 
S skutten11 skrev:
Hur har du tänkt dig med gipsen , att du ev. ångrar dig när gipsen är uppe och inte sätter kakel
Då måste du få plant om gipsen ska bli plan , är det en temporär lösning så skruva upp gipsen ,men spackla inte skruvarna , då går det bra att skruva ner igen enkelt
Och måla med med plastfärg , i nederkant mot bänken kommer det nog att bli fukt och blötta , det tål inte gipsen
Tycker du jag ska sätta något i nederkanten längs bänkskivan för att förhindra fult och vatten?
 
S
Det som går att göra eftersom det verkar vara något som ska plockas bort senare är att sätta en
kakellist uppochner , limma med silikon ,
Smörja in den med olja 3 ggr , första och andra med utspädd så den blir som vatten ska suga in och sista gången med normal olja , du får mäta på en list så det blir rätt höjd på gipsen och listen får plats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.