Någon som kan rekommendera en bra gasolgrill under 5000kr gärna mindre
 
I
Jag kan rekommendera weber q3200. Är jättenöjd med min. Går snabbt upp i temp, lätt att hålla ren, elektrisk tändning och går lätt att flytta vilket är största anledningen till att jag valde den. Den enda jag hittade i rimlig prisklass med hjul som funkar på grus och gräs.
 
  • Gilla
Minimalisten och 1 till
  • Laddar…
Kan även hålla med om att weber Q3200 är klockren. Får plats med mkt på gallret och väldigt snygg.
 
  • Gilla
Minimalisten och 1 till
  • Laddar…
I Ingolainen skrev:
Jag kan rekommendera weber q3200. Är jättenöjd med min. Går snabbt upp i temp, lätt att hålla ren, elektrisk tändning och går lätt att flytta vilket är största anledningen till att jag valde den. Den enda jag hittade i rimlig prisklass med hjul som funkar på grus och gräs.
Elektrisk tändning, kanske dum fråga men då behövs eluttag nära?
 
M Fru_Skogsberg skrev:
Elektrisk tändning, kanske dum fråga men då behövs eluttag nära?
Nejdå, det behös bara en liten gnista för att tända gasen så det går åt väldigt lite ström för att generera denna. Enligt manualen så sitter där ett litet AAA batteri i tändanordningen.
 
  • Gilla
Minimalisten
  • Laddar…
Den finns i en enklare version som heter Q3000. Utan låda under ena bordet och utan elektrisk tändning. Då är det en knapp man får trycka på för att få gnista ett tryck en gnista. På 3200 räcker det att hålla in knappen så skapas det gnista av batteriet så länge man håller in knappen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.