Svar: 3 effektlägen
Jag önskar mig verkligen en Makita-trimmer. Efter att ha trimmat granhäcken, trimmar man sig fram till jordkällaren efter ett par kalla, för att avnjuta dessa nere vid ån, som man precis trimmat en liten stig ner till. Kul att trimma om man har en bra maskin som dessutom är eldriven.
 
Svar: 3 lägen.
Med tomt som till stort består av vildvuxen natur och behöver ständigt hållas i schack, och med en häck som saknat en omvårdnad som den behöver då vi inte haft råd att prioritera detta ännu hade detta varit ett grymt tillskott.

Med ömande rygg efter att gått på alla fyra med mindre sekatör i hela föregående helgen för att rensa sly/högt gräs så hoppas jag innerligt!
 
Svar: 3 stycken

Det ska vara roligt och lätt att sköta trädgården. Med en multitrimmer från Makita slipper vi slita!
 
Svar: 3st lägen
2 sidor med thuja samt 1 sida med spirea häck runt huset samt flertal buskar. Denna multitrimmern hade underlättat och sparat mycket tid jämfört med min gamla slitna häcksax. :)
 
Svar: 3st effektlägen.

Ohh! Det här behöver vi! Sly och ris på halva grannsidan i huset vi flyttar till i juni! Makitas bra verktyg kommer göra susen hos oss!
 
3

Stark, starkare, Mataki!
 
B bellman83 skrev:
Stark, starkare, Mataki!
Synd att det är en Makita du kan vinna då om du tycker Mataki är bäst...;)
 
Svar: tre effektlägen.

Nyköpt hus och glädjen är 100 % ren. Kök mot uteplats och altan i väster. Eget garage och cykelställ. Men i norr reser sig en förvuxen berberishäck likt häcken runt Törnrosas slott! Stenhård och sylvass. Livsfarlig.
Ungarnas lekyta kunde ligga där, men det är bara att glömma. Krypa in där och leta fram en boll liksom.... Mormors gamla häcksax kommer att gå bet. Jag behöver denna maskin.
 
Hej!
Svaret är 3 st.

Min fru vill ha en trimmer på våran stora gård. Den jag har är för tung och otymplig med sele och krångel.
En sommardröm att få ge bort denna!

MVH
Peter
 
Svaret är 3 stk. Efter att ha testat och tröttnat på olika billiga trimmers behöver jag verkligen denna. Den senasta i raden (Park tror jag det var) gick sönder förre hösten...
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfulla multitrimmern som klarar både gräs och häckar


Svar. 2 (Den har tre effektlägen)

Halt nyanlagd trädgård på G men ny gräsmatta, delar som blir ängsgräs samt ny häck på 15 meter och nya buskar! Vore ju toppen att få starta skötseln med ett modernt "multiverktyg" som fixar det mesta och dessutom sparar plats i förrådet!
 
Blev ngt knas med svaret så skriver det här igen:

Svar. 2 (Den har tre effektlägen)

Halt nyanlagd trädgård på G men ny gräsmatta, delar som blir ängsgräs samt ny häck på 15 meter och nya buskar! Vore ju toppen att få starta skötseln med ett modernt "multiverktyg" som fixar det mesta och dessutom sparar plats i förrådet!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfulla multitrimmern som klarar både gräs och häckar

[bild]

Makita har lanserat en så kallad multitrimmer där du kan byta skärhuvud och därmed använda en och samma maskin till en rad olika arbetsuppgifter. Du kan till exempel använda den för kantskärning, men likväl för att klippa häcken. Det beror på vilket tillbehör du väljer. Trimmern heter DUX60ZM4 och är en batteridriven modell på 2x18 volt med kolborstfri motor. Den har variabel hastighetsreglering och backfunktion så att du enkelt kan få bort skräp som fastnat. Vinnaren tar hem maskin med ett trimmerhuvud, batteri och laddare: DUX60ZM4 + 197629-2.

Totalt värde cirka: 5 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många effektlägen är Makita DUX60ZM4 utrustad med?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 stycken
X. 2 stycken
2. 3 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Makita. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Makita för att de sponsrar den här tävlingen
Svar: 3

Vi har precis tillträtt till ett hus. Det är ett dödsbo där förra ägarna gillade plantering av buskar och häckar i sin trädgård i sina starka dagar. Tyvärr har det inte tagits om hand de senaste åren varför rejäla verktyg behövs. Men som nyblivna husägare och med en 13 månaders är det svårt att att få ekonomi och tid till allt. Med en Makita DUX60ZM4 skulle vi spara tid och pengar som vi istället kan lägga på vår grabb!

/Samuel
 
Svar: [2] 3st Effektlägen

Jag har en ett flertal olika bra Maktiaverktyg. Att jag kan använda multitrimmern med samma batterisystem som flera olika verktyg gör det smidigt och enkelt för mej att sköta hus och trädgård.
 
Svarsalternativ 2 (tre effektlägen)
En bra trimmer är oumbärlig i trädgårdsarbetet. Speciellt på lite kuperade tomter.
Min snart 30 år gamla Partner bensintrimmer totalhavererade i slutet av förra säsongen. En ny bensintrimmer ligger inte i tiden, den är ju skadlig för miljön såväl som användaren. En kvalitetsprodukt som Makita är en dröm för en nybliven pensionär!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.