Håller på att bygga om garage/förråd till 10m² kontor och funderar på hur jag ska göra med golvet.

Garaget är byggt 1970 och golvet består av betong, gissar att det inte är isolerat. Jag har testat att sätta byggplast för att se om det är fuktigt, men det var det inte.

Jag har isolerat tak och väggar från tidigare 45mm till 120mm men kalla golv är inget jätteproblem då jag ska ha skor på där inne. Men visst vore det bra att slippa för stora förluster ner i plattan. Tänkte hålla ca 15 grader och höja upp temp till 19-20 när jag ska använda kontoret.

Tyvärr är det rätt lågt i tak, 209cm just nu från betong till takskivor så jag vill inte att golvet ska bygga allt för mycket
Jag har pendlat mellan lite olika idéer kring golvet:
1: Behandla betongen så jag får en hyfsat snygg finish
2: Lägga motsvarande platonmatta och laminat (onödigt då det inte verkar vara någon uppenbar fukt?)
3: Lägga cellplast och laminat

Tankar?
 
  • Ombyggnad av garage till kontor med synligt oslipat betonggolv, isolerade och spacklade väggar, samt en stängd dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nålfiltsmatta?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nålfiltsmatta?
Det kanske kunde vara något, men finns det risk för statisk elektricitet? Kommer delvis hantera elektronik på kontoret.
 
L lunxer skrev:
Det kanske kunde vara något, men finns det risk för statisk elektricitet? Kommer delvis hantera elektronik på kontoret.
Svarar på min egna fråga :) Verkar som att nya mattor är antistatbehandlade. Toppentips @Dan_Johansson
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.