Lite mer bilder.

Tvättstuga / Teknikrum
Tvättstuga med tvättmaskin, inbyggda skåp, fönster och hopvikta handdukar på bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrum
Modernt badrum med duschhuvud, toalett, och handdukstork vid ett fönster med utsikt över trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag är lite trög...
Kan du rita med ett kryss var brunnen är?
Och huset är MYCKET bättre nu
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag är lite trög...
Kan du rita med ett kryss var brunnen är?
Och huset är MYCKET bättre nu
Cirkeln precis nedanför det nedersta badrummet! :crysmile:

Vad bra ! Tyckte vi med. (y)
 
Bättre, men jag förstår fortfarande inte varför man inte vill bygga ihop huskropparna ordentligt, särskit som huvudentrén är i den privata och inte den publika delen. Då skulle man kunna få en lite större öppning mellan hall och kök/vardagsrum.

Sen skulle jag nog sätta badrumsdörren mot datorrummet och inte sovrummet. Att de andra två sovrummen bara skulle ha gästtoaletten att tillgå känns dumt.

Nu vet jag iofs inte vad det kostar, men jag skulle nog försöka få några arkitekttimmar lagda på det här projektet. Känns som att det fortfarande finns plats för fler bra lösningar
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bättre, men jag förstår fortfarande inte varför man inte vill bygga ihop huskropparna ordentligt, särskit som huvudentrén är i den privata och inte den publika delen. Då skulle man kunna få en lite större öppning mellan hall och kök/vardagsrum.

Sen skulle jag nog sätta badrumsdörren mot datorrummet och inte sovrummet. Att de andra två sovrummen bara skulle ha gästtoaletten att tillgå känns dumt.

Nu vet jag iofs inte vad det kostar, men jag skulle nog försöka få några arkitekttimmar lagda på det här projektet. Känns som att det fortfarande finns plats för fler bra lösningar
Jag gillar inte utseendet på vinkelhus med sammansatta huskroppar. :) Sen för området vill jag helst ha något mer "lantligt" men "modernt" och det jag ritat är min tolkning på det.

Bra angående badrummet. Tänkte inte på det. (y)

Det kan vara bra att göra det. Finns lite arkitekter i Västerås. Ska ta en första kontakt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Så, lite uppdatering är väl inte fel. Fotat dåligt. Ska fota mer i helgen. Nordbyggmässan tog en hel vecka + mycket energi.

Vi har tagit bort hela bjälklaget nu, det va inte så hårt åtgånget men det behövdes för att komma åt med spaden, på vissa håll var det enbart några cm till backen.

Igår kopplade elektrikern ur matningen från stolpen till huset, så nu får vi köra byggcentral om vi ska ha el. :)

Provade rita om lite granna. Vad tror ni om detta? Det fick bli "plåttak" på renderingarna men blir tegel i verkligheten.

Den andra huskroppen blir inte 90 grader utan kommer följa hustomtens östra gräns med 2 meters avstånd. Jag ändrade på dörren till badrummet. Passagen fick bli i lite annat träslag mest för att testa och det blir även entre av den. Hallen i nya delen är 130cm bred samt med en snedvägg.

Vill man kan man ta bort det nedersta sovrummet vid köket och få ett väldigt stort kök / vardagsrum. Blir oavsett 3 rok ...



3D-rendering av en husplan med två sektioner, inkluderar vardagsrum, kök och badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rendering av röda trähus med svart plåttak, trädgårdsmöbler och stenläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av ett lantligt husprojekt med rött "plåttak", utemöbler och frodig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 3D-rendering av ett rött hus med plåttak i en lummig naturmiljö, tänkt att ha tegeltak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-rendering av ett rödmålat hus med "plåttak", träterrass och trädgårdsmöbler, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En alternativ planlösning, där jag samlat allt VVS i samma byggnad (den nya isåfall), samt där man får mycket större v-rum & kök, vilket jag tror vi skulle gilla.

Det ena sovrummet går att dela av.

3D-planlösning med VVS i en byggnad, stort vardagsrum och kök, och delbart sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vad tror du om att flytta den nya huskroppen något till vänster? Som det är nu känns det som en onödigt trång passage förbi gästtoaletten. Vet inte vad läget på marken tillåter, men jag kan tänka mig att det skulle kunna bli bra om man flyttar den så långt att gången ansluter där de mindre fönstren är inritade, men även ett par dm skulle nog göra nytta.

Tänker också att en dörr till baksidan från gången kan vara bra. Det är kanske det du ritat in, men om inte så kan det vara trevligt att inte tvingas gå genom tvättstugan för att komma ut däråt (om det nu någonsin är aktuellt).
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad tror du om att flytta den nya huskroppen något till vänster? Som det är nu känns det som en onödigt trång passage förbi gästtoaletten. Vet inte vad läget på marken tillåter, men jag kan tänka mig att det skulle kunna bli bra om man flyttar den så långt att gången ansluter där de mindre fönstren är inritade, men även ett par dm skulle nog göra nytta.

Tänker också att en dörr till baksidan från gången kan vara bra. Det är kanske det du ritat in, men om inte så kan det vara trevligt att inte tvingas gå genom tvättstugan för att komma ut däråt (om det nu någonsin är aktuellt).
Bra tanke, jag ska se hur långt åt vänster vi kan flytta huskroppen utan att hamna över brunnen, får mäta i helgen. :D

Tanke annars var att man kan komma ut från entrén till baksidan via en fönsterdörr där. Men ska prova om det går att rita in från hallen.

Stort tack för bra feedback.:D
 
Åsa Lund
Krävs det bygglov så får det inte finnas trösklar med den planlösning som du skissat på nu.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Krävs det bygglov så får det inte finnas trösklar med den planlösning som du skissat på nu.
Är det pga badrummens placering ?
 
Åsa Lund
På entreplan ska alla funktioner finnas.
Kök bad sov och vardagsrum.
Båda husen måste ligga på samma nivå.
 
  • Gilla
word
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
På entreplan ska alla funktioner finnas.
Kök bad sov och vardagsrum.
Båda husen måste ligga på samma nivå.
Tack för infon.

Vad tror vi om denna planlösningen jag ritat?

Då hamnar även ett sovrum i den nya delen.

Arkitektritning av en husplanlösning med flera sovrum, vardagsrum, kök och badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SSSS och 1 till
  • Laddar…
Roligt projekt och fina renderingar, denna tråd ska följas!
 
  • Gilla
ramafred
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.