Svar 2, 3st

Alla skriver motivering, så fin.
Varför duger inte min?
"En sån behöver jag ha..."
 
Svar: tre effektlägen.

Denna trimmer vore perfekt för min slånbärsinfekterade tomt. Jag har klipt bort slånbärsbuskar som täckte 500M2 tomt. Dock växer dessa åter upp igen på mycket kort tid. Idag har jag ingen grästrimmer utan går och klipper bort dessa med en sekatör.
Med denna trimmer kommer jag frigöra mer tid till annat trädgårdsarbete :)
 
3 effektlägen.

Vill mena på att Husqvarna är bästa märket på marknaden, kanske denna får mig att ändra mig?
 
Svar: 2. 3 stycken

Den långa häcken mot grannen växer som aldrig förr och äter snart upp hela kvälssolen! Jag tror dessutom att den skymmer sjöutsikten för grannen något så det skulle bli win win med en rejäl ansning.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfulla multitrimmern som klarar både gräs och häckar

[bild]

Makita har lanserat en så kallad multitrimmer där du kan byta skärhuvud och därmed använda en och samma maskin till en rad olika arbetsuppgifter. Du kan till exempel använda den för kantskärning, men likväl för att klippa häcken. Det beror på vilket tillbehör du väljer. Trimmern heter DUX60ZM4 och är en batteridriven modell på 2x18 volt med kolborstfri motor. Den har variabel hastighetsreglering och backfunktion så att du enkelt kan få bort skräp som fastnat. Vinnaren tar hem maskin med ett trimmerhuvud, batteri och laddare: DUX60ZM4 + 197629-2.

Totalt värde cirka: 5 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många effektlägen är Makita DUX60ZM4 utrustad med?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 stycken
X. 2 stycken
2. 3 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Makita. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Makita för att de sponsrar den här tävlingen
Hej!
3 effektlägen har denna maskin, alltså en 2:a.

Varje gång Makita lanserar en ny maskin väcks habegäret, den här gången sammanfaller det lyckligtvis med ett skriande behov av motordriven häcksax/multitrimmer/kjedjesåg.
 
Svar: 3 lägen

”Kroppen känns tung och stel och orken tryter
Vintern har varit hård och hela kroppen ryter

Måste ändå ta tag i trädgården och sedan jag blev änka behöver jag all hjälp jag kan få, denna vinst skulle göra att jag bättre skulle må!
 
Svar: 3 effektlägen

När vi behövde komma in med en minigrävare på vår tomt, som inte har några naturliga tillfarter utan består av två platåer, fick jag korsa grannens tomt och ta upp ett hål i den häck som delar våra tomter åt.

För att hålla grannsämjan fortfarande god vore en multitrimmer utmärkt så kan jag åtminstone hålla resten av häcken i gott skick. Och med möjligheterna till fler tillbehör finns det ytterligare möjlighet till grannkarma.
 
Svar 3st

Har inte lyckats hitta någon batteridriven trimmer som verkligen klarar av jobbet den är gjort innan jag såg denna. Skulle verkligen göra trädgårdsskötseln smidigare (slippa sladdar och bensinspill)
 
Svar: 2. 3 stycken lägen.

Motiveringen är enkel!
Vi behöver den!
 
Svar: Nummer 2 är korrekt. Hon har 3 lägen!

Vi vill röja som aldrig förr, med denna kommer vi nog ta oss fram till vår dörr.:crysmile:
 
Svar: 3 effektlägen

Motivering: Har en gammal tomt med en gammal blandhäck innehållande syren, olvon gullregn mm. Denna har inte vårdats på många år. Grovgallring, höjdminskning och formgivning måste göras för att få häcken tätare och i vettigt skick. Till detta krävs flera bra verktyg. Kan dessa rymmas i en maskin hade det varit kalas!
//Patrik
 
Svar: 2. 3 effektlägen

Då jag precis gått och köpt mig ett litet torp mitt ute i skogen utan vare sig vatten eller el så behöver definitivt maskinparken ses över och där skulle denna produkt passa utmärkt!
 
Svar: tre effektlägen.
Vore så skönt att kunna klippa häcken med bra grejer. Som det är nu väger min häcksax så mycket att jag inte orkar med det längre, framför allt inte i den höjd den måste upp i.
 
Hej hopp

3 lägen

Föräldrarna mina börjar bli allt för gamla och skröpliga, men vägrar ändå att flytta från huset.
Det innebär att vi barn (oftast jag) får sköta även deras trädgård, som om man inte har nog redan. :)
Men vad gör man inte för sina föräldrar.

Ska jag ha en rimlig chans att få ordning på häckar och buskage både hos mina föräldrar och hemma hos oss själva så behöver jag all hjälp jag kan få. En multi trimmer fixar både häcken och kanten i ett nafs har jag hört.

Hoppas,
Tommy
 
M
Svar på frågan: 3 effektlägen; hög/medel/låg

Motivering: Vi köpte förra sommaren ett hus med en stor tillhörande trädgård. Underbart tyckte vi, men jag blev snart trött på att stå med häcksaxen och klippa ner de hackarna som omgav hela tomten. Den såg så tilltufsad ut att det blev en grej av att förbipasserande grannar skämtsamt frågande om vi försökte skapa en vildvuxen djungel...

Ja, ni kan ju tänka er. Med den här så skulle ju allt gå så mycket smidigare, och jag skulle äntligen få känna en tillhörande stolthet även till trädgården som till huset!

Maja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.