Hej!

Jag hade en firma här som satte in ett tvättställ i en liten WC. Dock råkade dom borra rakt igenom väggen, igenom tätskiktet i stora badrummet bakom.

Det går ju inte riktigt att återställa på något snyggt sätt. Nu vill dom att jag återkommer med krav på ersättning. Vad kan vara rimligt för ett hål på 5 mm i diameter, 50 cm upp på väggen?
 
5 mm är inte stort. Tätning med silikon borde vara tillräckligt. Någon tusenlapp som plåster på såren kanske.
 
Är det plastmatta på väggen som genomborrats? I så fall så borde en silikonklutt räcka för att fixa felet. Borde gå att få till ganska osynligt. Ersättningsnivån har jag ingen aning om. Är det kakel som genomborrats då är det ju värre, då skulle jag ta dit en besiktningsman.
yrd
 
Att ta dit en besiktningsman är väl lite overkill oavsett, är det inte direkt i våtdelen så är det ju mest fråga om en estestisk sak.
Tryck i en klick silikon i passande färg, sen ersättningsmässigt så är väl ngn tusenlapp lagom för sveda o värk. Men det kan ju bara TS själv bestämma vad han tycker är skäligt.
Mkt hänger ju på var hålet är ngnstans
Ett 5mm hål är ju inte allt för allvarligt, men såklart tråkigt och onödigt, men shit happens.
 
Jaja! Jag är inte förbannad eller så :). Men rätt ska vara rätt och dom tog ju betalt för installationen....

En tusenlapp för sveda och värk kan väl vara rimligt.
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.