Vulcan61
Maxwells demon TotalControl skrev:
Vi kör dimmer på smygspottarna Hide a lite 1.2W.
Dimmrar rätt ofta. Då det är rätt stor vidd på ljusstyrkan trots så små spottar.
Tex lillen vill ha svag nattbelysning.
Vi har även några Malmbergs som också är Kina junk. Skillnaden vad vi märkt är att det är mycket rappare dimring på märkesspottarna samt mycket större vidd mellan min och max. Vet dock inte om det beror på spottarna eller drivdon/trafos.

Ok märker du något i färgen på dom olika? Även om dom har samma kelvin? Känns lockande att prova dessa billiga ändå. Är just minst lika snygga som hiden tycker ja
 
Vulcan61
https://www.auxbeam.com/blog/1158-2/
Tror ni det är äkta cree chip från dom från kina? Läser man där är cree chipet bättre än epistar som mina jag är intresserad av hade
 
Nej färgen är perfekt även på Malmbergs. Just färgen och klarheten fick min elektriker att krypa till korset och bli imponerad. Han hade väl förutfattade meningar om just Malmbergs spottar.
Nu återstår att se hur länge de håller. Skiter det sig så skickar jag i hide a lites rakt av.
Vi kör 3kK överallt.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nej färgen är perfekt även på Malmbergs. Just färgen och klarheten fick min elektriker att krypa till korset och bli imponerad. Han hade väl förutfattade meningar om just Malmbergs spottar.
Nu återstår att se hur länge de håller. Skiter det sig så skickar jag i hide a lites rakt av.
Vi kör 3kK överallt.

Ja bara man ha en backup att man köper spottar som har samma hål storlek som märkes spottarna så det ingen big deal om det skiter sig. Då blir det ju så enkelt att byta ändå. Instämmer tycker 3000k ser mer modern och snyggare ut. Men smaksak det där. Malmberg ha ju fått hyfsat kritik ändå. Görs inte malmbergs i Sverige
 
Vulcan61
Maxwells demon TotalControl skrev:
Nej färgen är perfekt även på Malmbergs. Just färgen och klarheten fick min elektriker att krypa till korset och bli imponerad. Han hade väl förutfattade meningar om just Malmbergs spottar.
Nu återstår att se hur länge de håller. Skiter det sig så skickar jag i hide a lites rakt av.
Vi kör 3kK överallt.
Tror dom flesta elektriker kör med hide och designlights vad jag har hört
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Köpte dessa, bara provat med några än så länge så får vi se hur det ser ut när allt är klart.
En tänd 12V mini LED-spotlight monterad i taket som lyser med varmt ljus, testad av köparen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Köpte dessa, bara provat med några än så länge så får vi se hur det ser ut när allt är klart.
[bild]
Det är lite lotteri att köpa från Kina. Ibland kan det vara ok, ibland är det skräp som i bästa fall bara går sönder. Det är ingen mening att ens fundera på ljusbild eller färgkvaliitet på en 1w spotlight. Du kommer ändå inte märka skillnaden. För det här ändamålet spelar det heller ingen roll om man väljer cree eller epistar.

Jag skulle vilja påstå att det i många fall är bättre att bara välja en billig armatur från en svensk importör än att importera själv. Importören har ju oftast en garanti om något går sönder och de flesta har ju gjort något urval när de valt vilka LED de ska köpa in.

Mvh

Andreas
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Vulcan61
Ok ja köpte ett gäng av dessa nu iallafall. Kommer lägga upp en bild när dom kommer så få vi se hur vackert dom lyser. Ok sir du få ladda upp bild sen när du kopplat in dom :) kan vi jämnföra om vi ser någon skillnad på våra sen
 
Vulcan61
Hur ska Du koppla dom sir direkt in i en flex slang eller liknande?
 
Vulcan61
Ac 3-3.4V/300-350mA mini light drivs dina på sir

Mina drivs med dc 12v finns det några för och nackdelar av dessa 2 imellan? Blir dom på dc 12v varmare än ac 3.4v?
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ac 3-3.4V/300-350mA mini light drivs dina på sir

Mina drivs med dc 12v finns det några för och nackdelar av dessa 2 imellan? Blir dom på dc 12v varmare än ac 3.4v?
Värme ska inte vara ett problem, om märkningen stämmer kommer mängden energi som avges som värme vara mycket låg, tänk dig ett värmeelement med samma effekt.
 
Vulcan61
A Andreas_jti skrev:
Värme ska inte vara ett problem, om märkningen stämmer kommer mängden energi som avges som värme vara mycket låg, tänk dig ett värmeelement med samma effekt.

Ok så kvittar princip vad man än väljer där då. Finns inga för och nackdelar då
 
Till ett helt bygge köpte vi Kina.. Vi fick byta nästan 50% innom 1månad ..gissa vem som fick stå för den kostnaden ...dem slockna i lägenheterna och eller att den var allt mellan himmel å helvete i färg discotrapphus ..men vi kanske fick ett parti skit :crysmile: ... :oops: 3v. För 3 grabbar att byta allt ...hahahah

Gissa vad chefen kom med när vi skulle byta...
Fagerhult och hide .... man får vad man betalar för ...
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ok så kvittar princip vad man än väljer där då. Finns inga för och nackdelar då
Det är betydligt enklare att koppla flera constant voltage t.ex. 12 V till samma driver.
Du kan då parallellkoppla dem vilket normalt är enklare än seriekoppling.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Till ett helt bygge köpte vi Kina.. Vi fick byta nästan 50% innom 1månad ..gissa vem som fick stå för den kostnaden ...dem slockna i lägenheterna och eller att den var allt mellan himmel å helvete i färg discotrapphus ..men vi kanske fick ett parti skit :crysmile: ... :oops: 3v. För 3 grabbar att byta allt ...hahahah

Gissa vad chefen kom med när vi skulle byta...
Fagerhult och hide .... man får vad man betalar för ...

Ja det är nog lite som lotteri hehe...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.