Vulcan61
vi ska sätta led i fönstersmygen på alla fönster. Hittat snygga från kina priset ligger på ca 20 kr st. Även tittat på hide a lite mini för 199 kr. Dimmbara behöver dom inte vara då dom enbart är på 1w. Hur skulle ni gjort? Är kina led skit mot hide a lite kvalitetsmässigt? Hjälp mig att fatta beslut tack :)

Dessa från kina ser väldigt snygga ut i design

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/Y32UZJZj
 
Vulcan61
Kina led
 
  • 1W minispotlight LED med DC12V på Aliexpress, med röd och svart kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
30$/12st är bra pris.
Hur skall du driva dom?
Dimmbar trafo?
 
Redigerat:
Vulcan61
L Leif i Skåne skrev:
Priset är i dollar så det bli 300 kr / st!

12 st ja delat på 280 kr ja
 
20kr/styck, plus dessa nya avgifterna på 75kr/paket plus moms..så ändå rätt prisvärt.

Köööp!
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Ja 75 kr i avgifter i sammanhanget är ju inte farligt! Frågan är om ljusskenet ser bra ut ? Håller dom ett par år innan dom kommer slockna? Man tänker 20 kr vad får man för det? Bara höljet i aluminium Borde gå på 20 kr! Själva leden kan ej kosta många ören för kineserna att tillverkar. Hur kan hide a lite vara så mycket dyrare elller har dom 10ggr så bra led teknik?
 
Tänk på att det tar sjukt lång tid i tullen. Haft ett paket som legat drygt tre veckor nu innan dom skickade uppgifter på betalning. Betalade tull/moms i fredags sen kan det ta upp till tre veckor igen innan dom släpper paketet o skickar iväg det.. Skulle själv köpt Hide
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Allt är ändå gjort i Kina om du köper den på stan, har köpt många Led från Kina, både till badtunna samt husvagn, samt E27/E14 mm, varit mycket nöjd.

LED överlag är skräp, ser bara på alla nya bilar, bilar från 2013 börjar redan slockna, och måste byta hela strålkastaren för 5-10’.!

Köp dessa, pajjar de får man löda och byta dioden..

Fick hem nåt paket från Kina, kostade 86kr med nya avgifterna..ingen fara om man köper mycket, så man inte köper smågrejor, då blir det 75 pix plus moms för varje paket..
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Köpt hem 40st till fönstersmygen (1W) för vår utbyggnad och resonerar att jag får köpa en ny laddning när de dör :)
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Så länge man ej köper kina transformator no name så borde det vara tryggt tänker jag. Vill gärna ha märke på el artiklar för det mesta. 12v led lampan kan väll knappast starta en brand eller liknande?. Jo det tar säkert 2 månader minst men ingen panik att få prylarna. Lutar på att köpa dom då
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Vulcan61
sir_daniel sir_daniel skrev:
Köpt hem 40st till fönstersmygen (1W) för vår utbyggnad och resonerar att jag får köpa en ny laddning när de dör :)
Vilka köpte du länka gärna
 
Vulcan61
Man Vet att mycket från kina är billigt skräp som sälj på Ali
 
Vulcan61
Smidigt med dessa från kina med hål på 13mm så dom kommer passa perfekt i ett vp rör
 
Vulcan61
Tänker ja rätt att det måste vara helt meningslöst köra dimmer på 1w lampor? Räcker med vanlig strömbrytare på och av!
 
Vi kör dimmer på smygspottarna Hide a lite 1.2W.
Dimmrar rätt ofta. Då det är rätt stor vidd på ljusstyrkan trots så små spottar.
Tex lillen vill ha svag nattbelysning.
Vi har även några Malmbergs som också är Kina junk. Skillnaden vad vi märkt är att det är mycket rappare dimring på märkesspottarna samt mycket större vidd mellan min och max. Vet dock inte om det beror på spottarna eller drivdon/trafos.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.