Var på Ahlsell idag och klämde på lite grejer. Såg att de hade kampanj på DW 707+sågbord för 4.900 + moms. Borde väl vara ett bra pris.

Beijer hade på sin lagerrensning samma för drygt 7000. I och för sig med moms, och så fick man en radiostyrd bil på köpet.

Mats
 
Just det, kom inte ihåg exakta beloppet.

Mats
 
usch va sugen en blir.
skall ju bygga altan i sommar men kan låna en DW707 med bord men det är ju roligare att ha egen.

//Verkygsfetishisten
 
Ok kanske skall köpa
Peppra på med dom största nackdelarna/fördelarna med denna såg.
;)
 
kapar inte en 95x95 med den :'(

enda skälet till att jag ångrar mitt 707 köp...
 
TiGGrE skrev:
kapar inte en 95x95 med den  :'(

enda skälet till att jag ångrar mitt 707 köp...
Det går visst.. det är ju bara att snurra lite på stolpen så funkar det utmärkt.
 
ppalm skrev:
Ok kanske skall köpa
Peppra på med dom största nackdelarna/fördelarna med denna såg.
;)
Utformingen med motorn på sidan är en nackdel, samt att den bara går att lägga åt en sida. 60mm sågdjup är en annan nackdel. Fördelarna är att den är relativt liten och lätt, och känns gedigen. Sen är en 24 tand-klinga rätt grovt, men det går ju att byta. Skulle jag köpa en ny (har en 707) så skulle jag köpa bosch 10 SD.
 
Tycker utdraget är 707:ans svaga sida. Det är relativt trögt, samt att det dras "uppåt" gör att den är ganska tung att arbeta med.

Dock är 707:an väldigt mobil, både storlek och tyng gör att den är väldigt enkel att ta med sig upp på ställningar m.m. En tung Bosch på 28kg är mycket jobbigare att bära runt på.

Så känner du att du kommer dra runt sågen mycket så är 707:an inte så dum.

/AB
 
elof skrev:
Tycker utdraget är 707:ans svaga sida. Det är relativt trögt, samt att det dras "uppåt" gör att den är ganska tung att arbeta med.

/AB
Fördelen med den konstruktionen är att det inte finns en massa stänger på baksidan av maskinen. En 707:a kan man placera väldigt nära en vägg. En bra grej om man använder sågen stationärt i ett trångt garage.
 
Vilken såg finns det mer i proffsortimentet man kan få med bord för <6000:-
 
712:an är superbra. Köpte utan sågbord, men kompletterade ganska snabbt....
Går tyst och fint med exakta snitt, inget glapp där inte...
 
det blev en DW707 + aluminium bänken för 5200:- :D
Helnöjd en sålänge, altanbygget startar om några månader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.