Svar: 3 stycken

Då vi till sommaren har bott i vårt hus 9år så vore det på sin plats att skaffa sig en häcksax Bonus med att vinna dena fina maskin är trimmer funktionen, då vår trimmer har gett upp så står vi för en dyr investering som hade varit skön att slippa!
 
Svar nr 2 3 lägen. Med hus och vildvuxen dunge runt huset saknas en pålitlig maskin att röja upp sly och annat med. Arbetet tog ett abrupt slut när den gamla maskinen behagade att skicka staken genom blocket.
 
Svar 2) 3st effektlägen

En del av vår bokhäck är en så kallad buskée (yta med massa häckplantor formklippta) med vår häcksax når vi inte mitten alls. Den förlängda häcksaxen på bilden är så perfekt. Dessutom är jag i stort behov av en ny kantklippare. Jaaaa jag hoppas :)

Hälsningar
Hanna Westberg
 
Svar: 2. Den har 3 lägen.

Är i färd att köpa en eldriven häcksax, med denna så slipper jag det och dessutom slipper jag skrämma vett på våra äldre grannar när jag kickar igång grästrimmern.

Pluspoäng på att jag slipper stinka bensin och olja när jag är klar .
 
3 är svaret

Äntligen en maskin dom passar mina häckar så jag slipper klättra eller lyfta armarna så högt varje gång.
 
3 stycken

Med 60 meter väldigt välvuxen avebokshäck som ska friseras 2 gånger om året både på insida, utsida och ovansida. Så skulle det vara perfekt att slippa att klippa sönder sladden ett antal gånger.
 
3st effektlägen

Flyttar från lägenhet till hus om ett par veckor med 60 meter häck, där utväxten måste väck och läggas i en säck.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfulla multitrimmern som klarar både gräs och häckar

[bild]

Makita har lanserat en så kallad multitrimmer där du kan byta skärhuvud och därmed använda en och samma maskin till en rad olika arbetsuppgifter. Du kan till exempel använda den för kantskärning, men likväl för att klippa häcken. Det beror på vilket tillbehör du väljer. Trimmern heter DUX60ZM4 och är en batteridriven modell på 2x18 volt med kolborstfri motor. Den har variabel hastighetsreglering och backfunktion så att du enkelt kan få bort skräp som fastnat. Vinnaren tar hem maskin med ett trimmerhuvud, batteri och laddare: DUX60ZM4 + 197629-2.

Totalt värde cirka: 5 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många effektlägen är Makita DUX60ZM4 utrustad med?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 stycken
X. 2 stycken
2. 3 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Makita. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Makita för att de sponsrar den här tävlingen
Svar :2
Har mycket gräs som behöver trimmas, runt träd o stengång. Häckar o träd som formklipps.
Med en makita skulle jag kunna köra samma maskin till allt istället för ett helt gäng maskiner o stegar. Har dock alldrig hittat en trimmer som håller måttet. Kanske en makita gör ;)
 
2. Tre lägen!

Med en liten sekatör
Jag går runt och klipper grenar som man bör

Stånk och stön, hjälp vilken tid det tar
Om min tjugo meters häcken ska klippas kommer det ta många dar

Men med ett verktyg av denna kraft
Jag lätt kan klippa med dess vassa skaft

Kanske istället kan få sitta still i solens sken
Få tid över till att Njuta av kaffe istället och få brunbrända ben!

Nina
 
3st effektlägen

Makita multitrimmer är vad som jag står för, en maskin ska kunna göra flera saker är självklart för att komma till mest användning. Jag håller även på att elektrifiera alla maskiner som går. Dessutom kan jag ladda maskinen på egen solenergi, då tror jag grannarna vill ta efter.
 
nikasp
3 st.

Vi knäar lite just nu pga småbarnsår, jobb, hus och torp och en sån här skulle hjälpa enormt mycket. Har även grannens gigantiska Thuja längs skaftvägen på 30 meter som de inte håller efter så jag har kollat på maskiner ett längre tag nu!
 
Svar: 3

Med 5000 kvm o häck runt om är det mycket som skall trimmas, med 2 barn och livet som småföretagare är all hjälp välkommen. Vårdar fastigheten vidare efter min mormor (som blev väldigt glad att vi kunde köpa det så det inte försvann från släkten) som bott här i 60 år o flyttade för 4 år sedan, 90 år gammal.

// Anna
 
kulle
Svar 2: 3 effektlägen.
Motivering: Nu är det väl ändå min tur ?
;):p
 
Svar 2: den har tre effektlägen

Med inflytt om en vecka och en häck som förra ägaren inte tagit hand om på flera år kommer jag verkligen behöva en kraftfull häcksax. Denna hade garanterat klarat jobbet. Behöver den Inte bara för min skull utan även för mina stackars blivande grannar som ser denna övervuxna häck dagligen. Står även inför köp av diverse andra batteridrivna verktyg och med denna blir Makita ett självklart val.
 
Svar 2, 3st.

Med sin far
två små troll
vill sparka boll

Far har "häcken" full och måste toppar trimma
Han lattja boll tyvärr ej hinna
Med detta verktyg han får koll och hinner sparka boll!

Zlatan släng dig i väggen nu har jag trimmat häggen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.