Svar: 3

Vore fantastiskt bra nu när sommaren närmar sig! Min gamla är dessutom trasig...
 
Tänk om jag skulle ha turen att vinna! Den här Makitan gör så att armarna räcker till att klippa all häck och våra höga buskar. Toppen att den dessutom är lätt också så att jag klara av klippningen på egen hand :)
 
Svar 2. 3 stycken

Med en syrenhäck som växer som ogräs skulle denna verkligen behövas.
 
Svar 3

Grannen och jag delar på en granhäck. Grannen skulle helst vilja sätta staket istället för det är ju lite arbetsamt att klippa den. Måste erkänna att det är ju lite stökigt att släpa fram stege och skarvsladd mm. Så det tar ju hela dagen. Men med detta fina verktyg borde ju jobbet gå som en dans. Skulle tro att grannen går med på att behålla häcken då.
Mch
Fredrik
 
Svar: 3

Motivering: vi köpte ett hus på en gammal gård häromåret. Det är omgärdat av häckar som nog inte tagits omhand på väldigt många år, bland annat ca 100 m vildvuxen hagtornshäck längs två gränser som dessutom växer längs diken så man måste stå på trappstege i diket för att nå att klippa häcken... med denna skulle det vara en barnlek att komma åt häckarna och jag skulle dessutom kunna röja dikena utan att behöva skaffa en separat röjsåg för att få bort all sly som fyllt ut dikena där vanliga trimmern går bet...
 
Svar nr 2. 3 stycken

Allt bara växer och det är svårt att hinna
Det vore kanon att enkelt kunna trimma.
En batteridriven pryl är bra att ha hemma,
jag önskar min familj får vinna denna
 
Rätt svar är 3

Motivering
Oh my lord, den vill jag ha till min trädgård!
 
A
Svar 2, 3 effektlägen.
Vår radhustomt är inte så stor, så gräsdelen kan klippas med trimmer. Den vi har nu är med sladd, och gör att man drar sig för att gå ut och klippa gräset. En sladdlös batteridriven hade varit perfekt. Dessutom har vi en Makita sladdlös borrmaskin/skruvdragare med 18 volt-systemet, så samma batterier kan användas. Runt lilla gräsplätten har vi en bokhäck som kanske är två meter hög. Har hittills stått på stege och klippt häcken, men det är svårt ändå, speciellt att nå in då djupet är stort. Med förlängningsdel tror jag detta hade underlättat och blivit säkrare. Dessutom underlättas förvaringen när det är ett multiverktyg med flera funktioner. Lilla förrådet är redan fullt med cyklar och alla andra möjliga saker.
 
Svar : 3 effektlägen

Vilken perfekt gåva till min makita-älskande fru som fyller 30 snart! Sist fick hon en makita tigersåg till alla grövre grenar och sly på tomten, men med denna skulle hon slippa stå på ostadiga stegar in i våra häckar med tigersågen för alla grenar som inte sekatören klarar av. (kan av skada själv inte använda vibrerande verktyg).
 
3 stycken

Jag behöver en trådlös maskin, som gör häcken fin. Utan sladd och utan strul, makitas grejer gör jobbet kul!
 
Svar: 3

Jag har köpt hus och den som byggde huset satte avenbok. Den har nu växt till sig och skulle behöva klippas, men det går inte med min vanliga häcksax, så denna hade varit som gjuten för mig att fixa detta. Att den sedan har andra möjligheter gör ju att den kommer bli en ny favorit.
 
Svar 3 effektlägen

Bara mörker och ingen sol
ingen mening med en pool.

Min tomt ser ut som något från Törnrosa
hade varit trevligt i denna kunna strosa.

Att klippa för hand alla snår
skulle ta minst 100 år.

Har drömt om en trädgård så fin
kanske odla lite vin.

Ett trollspö med många funktioner
skulle vara värt miljoner.

Hjälper ej att stå på tå
ej ens med stege kan jag nå.

Så med trimmern från Makita
slipper jag kranbilen anlita.
 
Svar:2 (3 efektlägen)

Alltså, på vår tomt har vi 1 stor rönn, 1 enorm lönn, 2 granar (varav en av modell gigant med 2 stammar), 7 stora björkar och 2 stora tallar. Så det är ett evigt upp och nerför stege för att varje är såga bort stora långa grenar och nu i sommar får jag nog stå på näst översta stegpinnen. Sen har vi en 30 meter lång och 3 meter hög granhäck som står på vår mark (naturligtvis, med min vanliga otur) fast vi har grannar i en radhuslänga på andra sidan. Så en eller 2 gånger per sommar får jag släpa på en byggställning längs efter häcken och jag vet inte hur många gånger jag klippt av elsladden till häcksaxen. En sådan här maskin vore en gudagåva att få arbeta med och skulle förmodligen förenkla mina somrar högst avsevärt, så jag kan umgås med min fru och mina 2 barn mer. Har även 4000 kvm gräsmatta att klippa, så ni kan ju tänka er hur mina somrar ser ut.
 
Svar: 3

Ett perfekt tillskott till min Makitasamling och ett steg närmare att vinna tävlingen "flest Makitamaskiner när han/hon dör vinner".
Med en tomt på 4890m2 som gränsar till skog och ängar så skulle den här vara perfekt!
 
att du enkelt kan få bort skräp som fastnat. Vinnaren
Svar:
2. 3 stycken

Den skulle underlätta våra somrar avsevärt! Ser ut att passa perfekt för att hålla bort gräs och sly kring våra fårstängsel utan att skrämma fåren, bekämpa brännässlor i både tomt och hagar och förstås hålla häcken i trim. Kan tillochmed utrustas med jordfräs, vilket lyft för våra odlingar!
Och den skulle trivas bland mina andra makitaverktyg förstås;).
Håller tummarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.