Den har 3 lägen,

Vår gamla elektriska såg har hittills bitit av ca 5 meter av elkabeln, med en batteridriven elimineras denna risk. Med teleskopskaftet slipper vi dessutom släpa runt på en stege när vi ska klippa häcken, och därmed minskas risken enormt för fallskador. Ytterligare så kan även frugan som vägrar klättra på stegar pga höjdskräck nu hjälpa till att klippa häcken då hon kan stå på marken och klippa.
 
Svar:3st

Sambon börjar bli lite irriterad när jag står och rycker i min gamla Stihl från 80-talet hela somrarna. Sista vändan (eller skulle blivit sista) så rök snöret för trehundrasjutiofemte gången. Skulle vara skönta att slippa det.
 
Svar: 3 lägen

Har ett snår nedanför huset som jag inte orkat ta tag i men med denna apparst så skulle det både bli av och kunna göras med glädje!
 
Svar: 2) 3 stycken effektlägen.

Motivering: Vi behöver verkligen en multitrimmer för att hålla vår vildvuxna trädgård och dess buskage i schack. Speciellt i år när vi, istället för trädgårdsarbete, blir tvungna att byta tak på campingbussen efter att snötyngderna har fått taket att rasa in.
 
Svar: 2, 3 stycken.

Jag har visserligen en trimmer men med denna skulle jag kunna ta mig an den delan av tomten som går under benämningen "djungeln" utan att maskinen skulle krokna.
 
Svar: 3 st

Makitas DUX60ZM4 är perfekt för vår komplexa tomt med ömsom häck, sly och gräsmatta! Suveränt att jobba med ett flexibelt & kraftfullt 36V verktyg.
 
Svar 2. 3 stycken effektlägen.

Skulle passa perfekt då våran Ryobi har gett upp.
Då kan jag slya/röja slänten ner till bäcken igen och kunna njuta av att se vattnets framfart även på sommaren, då allt växer igen och skymmer njutningen.
 
2. 3 stycken

Är rejält trött på min Meec-maskin att fixa till häcken med. Den här kvalitetsmaskinen hade gjort susen hemma hos mig!
 
Svar 2: 3 effektlägen.
Vore skönt att slippa kämpa med att få gång min gamla sthil trimmer och att slippa hörselskydden.
En Makita DUX60ZM4 skulle passa bra till mina övriga 18 V Makita maskiner.
Då kanske man äntligen fick ordning på häcken mot vägen.
 
Svar: 3 lägen

Min fru vill gärna sköta så mycket som möjligt i trädgården, och med denna mår både hennes handleder och miljön bra
 
Svar:2 (3 lägen)

Som nyinflyttade i hus med 20 år vildvuxen häggmispelhäck vore en Makita en dröm för att få ordning på trädgårdens inramning.
//verobar
 
Svar: 3

Har avenbok-häckar som omger vår tomt på tre sidor mot grannarna. Jag klipper alla häckarna eftersom två av grannarna är ensamstående och inte kan klippa själva. Den sista delen av häcken delar jag med kommunen som inte heller klipper något. Men det är OK - man får några timmars egentid! Skulle dock uppskatta en batteridriven klippare eftersom jag förra året klippte av sladden... Dessutom verkar denna förlängda smart - så når jag lättare över och kan klippa hela den över delen utan att sträcka mig så jag ramlar in i häcken som jag brukar!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfulla multitrimmern som klarar både gräs och häckar

[bild]

Makita har lanserat en så kallad multitrimmer där du kan byta skärhuvud och därmed använda en och samma maskin till en rad olika arbetsuppgifter. Du kan till exempel använda den för kantskärning, men likväl för att klippa häcken. Det beror på vilket tillbehör du väljer. Trimmern heter DUX60ZM4 och är en batteridriven modell på 2x18 volt med kolborstfri motor. Den har variabel hastighetsreglering och backfunktion så att du enkelt kan få bort skräp som fastnat. Vinnaren tar hem maskin med ett trimmerhuvud, batteri och laddare: DUX60ZM4 + 197629-2.

Totalt värde cirka: 5 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många effektlägen är Makita DUX60ZM4 utrustad med?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1 stycken
X. 2 stycken
2. 3 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Makita. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Makita för att de sponsrar den här tävlingen
Svar: 3
Nybliven torpägare som nu ärvt maskinpark av svärfar. Länge suktat efter min första makita dock, ska detta få bli mitt kliv in i vuxenvärlden?
 
Svar: 3 stycken.

Perfekt för mig med min otympliga granhäck och min nätdrivna trimmer klipper bara av förlängningskablar hela tiden!

Dessutom passar teal mig som färg och den här skulle känna sig hemma ibland resten av min arme av Makita 18v verktyg (borr, skruv och knack -dragare samt cirkelsåg och dammsugare)
 
Svar: 3st

En bra och effektiv trimmer hade passat perfekt hos mig.
Har en rejäl häck som behöver ansas samtidigt som kommunen inte håller efter utanför min tomt. Vill gärna hålla sly och nässlor borta där för att dottern skall kunna leka fritt utan att behöva riskera att skada sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.