Vinn kraftfulla multitrimmern som klarar både gräs och häckar

Person använder en Makita multitrimmer för häckklippning och den separata enheten på vit bakgrund.

Makita har lanserat en så kallad multitrimmer där du kan byta skärhuvud och därmed använda en och samma maskin till en rad olika arbetsuppgifter. Du kan till exempel använda den för kantskärning, men likväl för att klippa häcken. Det beror på vilket tillbehör du väljer. Trimmern heter DUX60ZM4 och är en batteridriven modell på 2x18 volt med kolborstfri motor. Den har variabel hastighetsreglering och backfunktion så att du enkelt kan få bort skräp som fastnat. Vinnaren tar hem maskin med ett trimmerhuvud, batteri och laddare: DUX60ZM4 + 197629-2.

Totalt värde cirka: 5 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många effektlägen är Makita DUX60ZM4 utrustad med?
Svaret hittar du här: https://www.makita.se/tool/18894/DUX60ZM4.html

1. 1 stycken
X. 2 stycken
2. 3 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Makita. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Makita för att de sponsrar den här tävlingen
 
  • Gilla
Matsty och 3 till
  • Laddar…
E
Svar 3.

Det var en medlem i jakan
Med skägg allt gråare på hakan
Huset såg bra ut med häck
Men toppen den måste väck
Hur ska jag behålla och äta kakan?

Jo med den här häcksaxen såklart!
 
3 stycken

Vi köpte ett hus för 2 veckor sedan. Min fru och jag har aldrig bott i villa och behöver nu upprusta vår maskinpark så vi kan hålla vår fina trädgård i topptrim.
Mvh Jimmie
 
Svar: 3

Som det är nu använder jag en gammal häcksax driven av muskelkraft till att både klippa häcken och gräskanter med. Nog för att jag behöver den fysiska ansträngningen, men det tenderar att bli så att klippning sker väldigt sällan istället, vilket är tråkigt eftersom jag älskar att fixa och dona i trädgården.
 
Svar: 2. Den har 3 lägen.

Vi byggde vårat hus och flyttade in förra julen, så i somras anlade vi en trädgård som nu kommer att behöva skötas. Utan maskiner kommer det att bli tungrott!
 
Svar: 3 effektlägen

Motivering: Förstagångshusägare med inflytt imorgon. Finns en hel del häckar på tomten som behöver vårdas nu när våren slår in.
//Jim
 
Svar: 3 effektlägen; hög/mellan/låg

Vi och tre grannar delar häck och jag tror att häck-klipparkvällen tidigare kan övergå till mat och dryck med en sådan maskin att dela på.

(Sen älskar man ju makitas grejer)
 
Svar: [2] 3st Effektlägen

Denna trimmer hade varit en dröm! Idag står jag på stege med en bensindriven häcktrimmer, det är både rangligt, farligt och tungt! Har länge tittat på att införskaffa en liknande men när man har någonting som fungerar även om det är omständigt så är det svårt att motivera ett sådant inköp. Att få möjligheten att vinna en hade inte bara sparat på mina axlar men även gjort att min sambo sluppit ha en klump i halsen varje gång det är dags för häcktrimning! :oops:
 
Svar: 3st effektlägen.

Det hade varit perfekt då vi precis köpt hus från 1910, och en trädgård som vilt har vuxit sedan dess.
Grannar finns åt 3 olika håll, med tre olika häckar!
 
Svar 3

Flyttat till hus med mycket vegetation och insåg att den manuella häcksaxen gärna får bli utbytt mot en motordriven. Och under vintern blev vi dessutom bestulna på våran grästrimmer.
Så en Makita DUX60ZM4 skulle verkligen göra nytta hemma hos oss.
 
Svar: Nr 2. 3 lägen.

En dröm-maskin för alla Makita nördar som får trädgården att lysa upp och ger den tillbaka sin forna glans.
 
Svar 3.

Skulle vara underbart att ha en sådan maskin för både min egen trädgård som i sommar kommer behöva mycket underhåll efter omdränering. Men även att använda den lite mer för att hjälpa till på Basebollplanen med att röja gräs och sly. Och där behövs det en kraftfull baterimaskin.
 
Svar: 3 lägen.

Gamla trimmern har gett upp och med häckar som omringar fastigheten skulle maskinen underlätta trädgårdsarbetet en hel del. Sedan att det troligtvis gör att jag får gå över till Makitas 18V-system med övriga maskiner är kanske inte heller till någon nackdel.
 
Svar 3,

När det vita försvinner och det gröna dyker upp med oanade krafter behöver jag verktyg för att försvara min plats i solen!

/ATW
 
Svar: 2. Den har 3 lägen.

Har en tomt med två häckar samt träd och buskar. Gräs och så att hålla reda på. Skulle vara skönt att slippa låna grannes häcksax och har ingen trimmer. Detta är något jag verkligen behöver så jag kan lägga tid och krut på annat med huset i sommar. Som det är nu får jag ibland ta häckarna och buskarna med en gammal rostig häcksax, när jag inte har möjligt att låna en elektrisk. Den gamla är både slö och ger mig blåser i händerna varje gång jag använder den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.