Ja det er mig igen - sorry! :)

Jeg skal bruge en massa kopplingsdosar og kabel.
Sagen er den at det koster op til 70% mindre at købe det i Danmark ift Sverige. Eksempel
https://www.harald-nyborg.dk/p1355/forgreningsdaase-75x37-staenktaet
VS https://m.conrad.se/category.htm?we...amfQw21HtjhXyJYpdLoXAvEL9QnVKXt0aAnAREALw_wcB (och Conrad er tysk. Svenske butikker skal have min 25 kr).. Det samme med kabel, hvor 50 meter 3g1,5 koster 600 i Sverige og 150 i Danmark.. Kan nogen definitivt sige om det er tilladt at bruge dansk materiel i Sverige? Er der ikke en EU regel der tillader det?
 
E etompau skrev:
Ser inga problemer i at bruge material inköbt i Danmark.
Conrad har höje priser.

Ska du köbe elmaterial i Sverige så ska du kige på ex. Jula, Biltema eller online-butikker som
[länk]
[länk]
Jeg har tittat på både jula og biltema, samt nogle online. De kommer ikke i nærheden af prisen i dk. Eksempelvis har Harald Nyborg priser der er minimum 50 % lavere i Danmark end i Sverige..
 
OK, kiger du på samme produkter? Priser på elmaterial er noet som har diskuteras meget på detta forum.
På de större forhandlerna finder du i princip to segmenter af elmateriel, no name-brand og märkesnavn (ex. Schneider, ELJO).
 
E etompau skrev:
OK, kiger du på samme produkter? Priser på elmaterial er noet som har diskuteras meget på detta forum.
På de större forhandlerna finder du i princip to segmenter af elmateriel, no name-brand og märkesnavn (ex. Schneider, ELJO).
https://www.harald-nyborg.dk/p4860/install-kabel-3x1-5-50m-750v
Vs
https://www.harald-nyborg.se/ekk-inst-kabel-3g1-5-50m.html?___store=hn_default
Og på nettet er det ikke meget billigere .

Det skulle være same type kabel Dobbelt isoleret pvc 3x1.5mm2
 
Ja der er en stor prisedifferance. Köb det billigaste :)
En lille kommentar - hvis du bruger meget "danskt" material i din installation kan det ses som at din elanleaggning er lidt hjemmelaved og ikke er up to "swedish level". Kan påverike priset på dit hus vid en framtida forsäljning.
 
E etompau skrev:
Ja der er en stor prisedifferance. Köb det billigaste :)
En lille kommentar - hvis du bruger meget "danskt" material i din installation kan det ses som at din elanleaggning er lidt hjemmelaved og ikke er up to "swedish level". Kan påverike priset på dit hus vid en framtida forsäljning.
Høhø;) det har jeg tænkt på så jeg laver det meste efter svensk standard - jeg synes bare denne difference er for stor til at ignorere. I det mindste monterer jeg ikke danske udtag :D
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Kan du så kolla priserna på Hornbach också
Då vad det gäller kabel, vägguttag och strömbrytare.
De har bra priser på det.
 
U Uffe A skrev:
Kan du så kolla priserna på Hornbach också
Då vad det gäller kabel, vägguttag och strömbrytare.
De har bra priser på det.
Har just kollat og prisen er dobbelt af den i dk :(
 
Men jag hoppas att du inte kommer att använda den kabeln i bostadsutrymmen. Det kommer inte att se bra ut för den går inte få rakt och snygg.
 
E elmont skrev:
Men jag hoppas att du inte kommer att använda den kabeln i bostadsutrymmen. Det kommer inte att se bra ut för den går inte få rakt och snygg.
Endast på vinden :)
Jeg kunne aldrig drømme om at have kabler på vægge i huset :)
 
(y)
 
F fromDKtoSE skrev:
[länk]
Vs
[länk]
Og på nettet er det ikke meget billigere .

Det skulle være same type kabel Dobbelt isoleret pvc 3x1.5mm2
Det verkar faktiskt som att det finns något annat än öl som är billigare i Danmark, trodde jag inte.. omräknat till svenska blir det cirka 275 kr för 50m vilket ger ett meterpris på 5,5:- , räknar man med resan blir det ju inte lönt att importera små mängder men ok, i Sverige används alltmer EXQ som efterföljare till EKK men tänk på att märkningen ska vara 3G1,5 inte 3x1,5 där det senare indikerar att du ingen grön/gul ledare vill ha.
 
S Slugge skrev:
Det verkar faktiskt som att det finns något annat än öl som är billigare i Danmark, trodde jag inte.. omräknat till svenska blir det cirka 275 kr för 50m vilket ger ett meterpris på 5,5:- , räknar man med resan blir det ju inte lönt att importera små mängder men ok, i Sverige används alltmer EXQ som efterföljare till EKK men tänk på att märkningen ska vara 3G1,5 inte 3x1,5 där det senare indikerar att du ingen grön/gul ledare vill ha.
Ah ok. Jeg har efterhånden brugt en del af de ruller fra Harald og lignede og der er altid pe leder i. Kanske det ikke er sådan I Sverige, så det skal jeg være opmærksom på.
Jeg kører dagligt til Danmark og lige forbi en Harald Nyborg, så det er nemt lige at tage en rulle med. Faktisk synes jeg at mange ting er billigere i dk end i Sverige.. Elektronik og hvidevarer også..
 
Ja, i beskrivningen har de skrivit rätt; 3G1,5.

Vad får man ge för EXQ samt EXLQ i Danmark då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.