Hej,

Skall göra en fast installation utav min högtryckstvätt i garaget och därmed också köpa en längre slang till högtryckstvätten. Finns ganska billiga slangar att hitta på ebay från leverantörer i Europa. Frågan är dock hur lång slang man kan ha utan att tappa för mycket tryck ut i munstycket?

Var lite sugen på att dra till rejält med upptill 30m lång slang så att jag kan nå runt hela huset de gånger man skulle behöva det. Kommer en sådan lång slang innebära alltför stora förluster så att trycket blir avsevärt lägre ut i munstycket?

Min högtryckstvätt ger enligt specifikationen 140 i arbetstryck med ett flöde på 7,3 l/min.
 
S
Normal längd är i spannet 6 - 9 meter vid 30 meter , tror jag du tappar en hel del tryck och vattenmängd , frågan är då om det är lönt med sämre fart på grejerna
Den du har är en standard , ska man ha långa längder så blir det en tvätt i högre prisklassen och grövre slangar
 
Ok, tack för svar.

Ja, är rädd att det blir lite för dåligt med tryck med så pass lång slang. Kanske skall nöja mig med 15m slang istället? Borde väll fungera skapligt ändå tryckmässigt?

Hade varit riktigt skönt annars med en ordentligt lång slang som når runt hela huset men då behöver jag kanske uppdatera till en bättre tvätt.
 
S
Kan inte svara på det , men fungerar nog hyfsat , då kan du även gå runt i garaget med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.