Hur länge har den suttit uppe?

Såg föresten (apropå min ursprungliga fråga och fundering) att det faktiskt finns en standardkulör som man skulle kunna tänka sig att använda utan pristillägg i mitt fall.

Frågan är ifall det fortfarande är lönt med alubeklädda fönster. Det handlar om ca 20.000kr skillnad. Hade det varit till boningshuset hade jag nog inte tvekat, men detta handlar om en verkstad som vi, så långt framåt vi kan se, inte har några jättestora krav på. Visst, med många byggnader och fönster så skall man inte göra det hemskare än det är för sig. Det var litegranna därför jag undrade. Är det verkligen värt 20.000kr mer för att eventuellt slippa en massa arbete och hur mycket arbete slipper man egentligen? Visar det sig t ex att man efter 15år måste plocka ut fönstrena och skicka dem till någon för speciallackering för en saftig summa så känns det helt enkelt som att man är en förlorare helt plötsligt.

Sedan är jag lite fundersam på alla säljare som prisar dessa alufönster. Vet vi egentligen hur bra de är rent hållbarhetsmässigt? Är det inte för tidigt för en stensäker utvärdering i frågan? Jag är helt oinsatt... bara fundersam. :)
 
T
Är helt novis på plastfönster, men det slog mig att du kanske ska kolla firmor som säljer nedtaget byggmatrial, där man säljer hela fönster med bågar typ Rivners m.m, eller sök på beg fönster på internet. Tog en titt på www.rivners.se där beg fönster går från 650-2200 inkl båge, prova och ta en titt på deras hemsida.

Eftersom man river olika industriområden till förmån för bostäder kanske du kan hitta alu fönster där. Kanske även vanliga hederliga furubågar kan duga också om du oljar in dom ordentligt med tanke på läget.
 
Aha, den sidan visste jag inte om. Tack för tipset!
 
ett alternativ kan ju vara att du snickrar en ram och sätter i glaskasseter direkt mot trälister med tätningsband . Och sätter "riktiga" fönster där som du vill ha öppningsbara
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.