Det är så att jag målade om mitt hus förra sommaren och upptäckte att grannens garage bara hölls ihop av färgen i princip. Så jag påtalade detta för hen. Svaret jag fick tillbaka var att JAG skulle bekosta renoveringen. Nu undrar jag om det verkligen är rätt eftersom det är hens garagevägg? Någon som vet? Tacksam för svar
 
BirgitS
Hej och välkommen till forumet!

Du får nog visa oss en enkel ritning på hur det ser ut med tomtgränser, husväggar och garageväggar för att vi ska förstå.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Du får nog visa oss en enkel ritning på hur det ser ut med tomtgränser, husväggar och garageväggar för att vi ska förstå.
Skorpan34 Skorpan34 skrev:
Det är så att jag målade om mitt hus förra sommaren och upptäckte att grannens garage bara hölls ihop av färgen i princip. Så jag påtalade detta för hen. Svaret jag fick tillbaka var att JAG skulle bekosta renoveringen. Nu undrar jag om det verkligen är rätt eftersom det är hens garagevägg? Någon som vet? Tacksam för svar
Handritad skiss av en fastighetslayout med "Mitt hus", "Mitt garage", "Grannens garage" och notering om en väggändring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grannens garage och grannens vägg!
Du kan ju fråga vem av er som får störst problem om garageväggen försvinner på grund av dåligt underhåll.
Går nog att se på tomtkartan att din tomt slutar precis vid grannens garagevägg.
Dock lite problem för grannen att åtgärda problemet om du inte tillåter tillträde på din tomt. :D
 
  • Gilla
Nallephu89
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Grannens garage och grannens vägg!
Du kan ju fråga vem av er som får störst problem om garageväggen försvinner på grund av dåligt underhåll.
Går nog att se på tomtkartan att din tomt slutar precis vid grannens garagevägg.
Dock lite problem för grannen att åtgärda problemet om du inte tillåter tillträde på din tomt. :D
Precis så där så jag till hen. Logiskt så borde det vara så med eftersom väggeväggen hör till grannen. Men tack då ska jag nog ta o kräva lite pengar.....
 
  • Gilla
Söker kunskap
  • Laddar…
Vad skall du kräva pengar för?
Har du renoverat väggen får du nog skylla dej själv, om inte grannen frivilligt betalar.
Om du vill ha betalt för att du tänker renovera, så kan ju grannen bara säga nej.
 
  • Gilla
SvanteP
  • Laddar…
tommib
Ser ut som helt vanliga kedjehus. Det är grannens vägg och problem. Tyvärr tvingas du se på en risig vägg om grannen inte gör något.
 
  • Gilla
Skorpan34
  • Laddar…
K Keld skrev:
Vad skall du kräva pengar för?
Har du renoverat väggen får du nog skylla dej själv, om inte grannen frivilligt betalar.
Om du vill ha betalt för att du tänker renovera, så kan ju grannen bara säga nej.
Givetvis kan jag ju inte kräva hen på pengar eftersom jag redan har satt ny vägg. Men blir lite irriterad eftersom jag påtalade problemet från början och hen menade på att problemet var mitt?!
 
Ta ner väggen/den del du renoverat då ;)
 
tommib
Vänta.... Varför gjorde du något åt väggen?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vänta.... Varför gjorde du något åt väggen?

Jag skulle måla om huset. Så jag skulle tvätta och skrapa lös färg. O det då att endast färgen håller uppe hela grannens vägg.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ta ner väggen/den del du renoverat då ;)

Det hade varit något. Men tror ju att grannen skulle bli ganska förbannad då :(
 
Ja, men det går över. Sen kan du erbjuda dig att fixa mot ersättning. Den första gången var bara övning :)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, men det går över. Sen kan du erbjuda dig att fixa mot ersättning. Den första gången var bara övning :)

Haha den va bra. Bara övning
 
Varför gav du dig på att skrapa och måla grannens fasad?

Håll dig till din egen fastighet i framtiden så slipper du bli lurad av skamlösa grannar.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.