Håller på att måla utbyggnaden. Gipsskiva som är "tapetserad" med tunn slät väv (ver ej vad den heter). Har rollat väven med 2 lager matt tak/väggfärg - billigare varianten. Nu när jag slutstryker med den dyrare färgen som har glans 7 blir det ränder. Beror det på att underlaget suger olika? Det blir skiftningar i varje skarv där jag tar ny färg på rollern. I korridoren med motljus ser det inte klokt ut!

Har provat med skumgummiroller och vanlig roller men ingen skillnad. Kan det bero på att jag tar för lite färg. Har doppat rollern i hinken, strukit uppifrån och ner inte gått tillbaka för att bättra på, enligt tips här på forumet. Vad gör jag för fel! Blir galen när det inte blir bra...
 
Du kanske hittar något i den här tråden, lite liknande problem.
 
Att tänka på när man målar tak o väggar att rollern ska gå varm i spannen och aldrig bli torr för då blir det randigt. Använd en rollerhylsa av perlon eller westlon typ. Så måla flödigt uppifrån o ner och fyll på rullen OFTA. Men det är klar att lägger man en färg från billiga affären så gör det säkert en hel del att det blir som det blir
Anders
 
Lånar tråden. Undrar hur man man får bort torkad målarfärg på väggen som målaren missat att släta ut. Det kan röra sig om små prickar/kluttar eller långa ränder av färg som uppstått från rollerns ena kant och som sedan torkat.

Behöver man slipa ner det och måla om?
 
Slipa! (y)
 
Mycket färg i rollern som flera sagt. Jobba inte i precis raka stråk när färgen läggs på.
Och glasfiberväv suger!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.