Jag håller på att montera 2st hörmann takskjutportar 2100x2500 i garaget som har en takhöjd på 3,5meter. Är det någon som vet om det finns att beställa "förlängda" takfästen till skenorna utöver standardmåtten till portar som dessa? Vet att jag hittat längre fästen/stag förrut men verkar ju inte finnas någonstans längre hur jag än söker på nätet, dom enda jag hittar nu är dom som syns på bilden från Krafer.se men dom är ju endast 500mm långa vilket är för kort...

Finns det någon som kan tänkas ha koll på vart man får tag i längre sådana fästen/stag?
 
  • Två tekniska ritningar av takfästen med måttangivelser, den ena 500mm lång, från Krafer.se.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Järnhandlarna borde ha nåt galvaniserat vinkeljärn i lämplig dimension som du kan förlänga med.
Alternativ - Det borde finnas förlängningar till väggskenorna så att porten dras upp ända mot taket. Då får du ju lite bättre takhöjd under porten när den är öppen och kan använda dina takfästen utan problem.
 
  • Gilla
adde321
  • Laddar…
A adde321 skrev:
Jag håller på att montera 2st hörmann takskjutportar 2100x2500 i garaget som har en takhöjd på 3,5meter. Är det någon som vet om det finns att beställa "förlängda" takfästen till skenorna utöver standardmåtten till portar som dessa? Vet att jag hittat längre fästen/stag förrut men verkar ju inte finnas någonstans längre hur jag än söker på nätet, dom enda jag hittar nu är dom som syns på bilden från Krafer.se men dom är ju endast 500mm långa vilket är för kort...

Finns det någon som kan tänkas ha koll på vart man får tag i längre sådana fästen/stag?
Hej. Har du hittat nå lämpligt. Har samma problem men behöver ca 700mm långa.
 
RoTe
Varför tänker du förstöra utrymmet genom att montera portar där? Endera har du takhöjden till att kunna lyfta bil på en billyft, eller om du inte vill det så kan du bygga ett loft där du förvarar allsköns härliga saker som annars brukar ligga på golvet i garaget. Med loft får du automatiskt något att fästa porten i.

Edit: Såg nu att det var ett trådlyft av rang.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.