Min Kerui-installation fungerar utmärkt fortfarande efter ca 7 månader. Det enda man hör av den är ett SMS när det blir strömavbrott eller när man testar brandvarnaren. Alla batterier håller fortfarande.
 
  • Gilla
kämpahårdare och 1 till
  • Laddar…
jocek..Är det svårt att programera in tillbehören till larmet ?
Köpte ett Kerui 19 för några månader sedan och har ännu inte fått tid att montera upp mitt.
Köpte till en extra enhet då jag har 2 ingångar i huset + några extra taggar så att ungarna också ska kunna larma av enkelt när dom kommer hem på besök.
 
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
Fick hem det mesta av de beställda larmprylarna från Aliexpress igår.
Har monterat upp 3st PIR sensorer, 2st brandlarm och 4st dörr/fönsterkontakter.
Drog igång KERUI KR-W193 huvudenheten med ett inpluggat Telia kontantkort.
Larmet kopplade direkt upp sig mot 3G-nätet då det sitter ett 3G-modem och inte ett rent 2G(GSM) modem i larmet.
Larmet funkar klockrent och det var väldigt enkelt att koppla ihop med mobilappen.
Nu väntar jag bara på att den externa trådlösa sirenen och den trådlösa larmpanelen ska komma.

//Nöjd larmägare :)
 
  • Gilla
bsba och 2 till
  • Laddar…
Har funderingar på att köpa ett Kerui w18. Går det att ställa in zoner på larmet? Tex att magnetkontakterna och brandvarnaren/arna larmar på natten men inte deckarna?
Är det bara allt på/allt av?
 
Har idag monterat upp mitt KERUI G19 larmsystem med 5 dörr sensorer och 4 PIR. Anslutit en trådlös panel K16 och kodat rfid taggar för avlarmning. Sitter nu med skallarmet aktiverat. Detta genom att lägga lägga dem i olika zoner och ange dem som Home alternativt direkt.
Så långt allt väl. Men den trådkopplade syrenen ger ifrån sig ett rejält pip då det larmas på eller av. Hittar ingen stans att bli av med detta pip. Någon som har ett förslag?
 
Hej!
Har köpt en hel paket med Kerui G18 alarm med dörrsensorer, motiondetektor och några kameror. Fungerar för det mesta. Har följande utmaning som jag vill gärna få hjälp av er att förstå bättre.

1. Hur kan man benämna zoner till något begriplig istället av bara nummer? Alltså när den alarmar säger den t.ex. Zone 18 Alarming. Kan man dopa 18 till något vettigt t.ex. Garage så att den säger Garage Alarming istället? Speciellt hjälpsam om den är till och med brandalarm som går.

2. Skickar SMS att ström är av även om strömmen är alltid på. Typ Panel AC disconnected och sedan skickar av sig själv Panel AC connected efter några minuter. Sedan gör den detsamma igen. Jag vill ju gärna få sms om ström är borta men inte om nu att det skickas hela tiden även om det inte är någon strömavbrott. Kan det vara så att när batteriet går ner och den laddar samtidigt att den säger så? Hur ska jag kunna avhjälpa problemet?

3.Har ni provat koppla Kerui alarm till någon alarmcentral ? Typ Lövestad eller så?

4.Har ni använt kameror kopplat till samma Kerui? Kan ni dela med några erfarenheter? Tack så mycket på förhand!

/S
 
Har precis införskaffat ett Kerui larm, G19. Jag har ett par frågor och ett kort omdöme.

Frågor (som någon användare kanske kan svara på)
1.Kan appen kommunicera direkt med enheten via gprs, alltså uppdatera inställningar och larma på/av utan att skicka sms?
2. W193 sägs 3G bara fungera i staterna men läste i tråden att den användes även här, fungerar det bra?
3. Någon som vet hur bra brandvarnarna är? Jag testade med en cigarr och tyckte jag fick bolma på bra för den skulle reagera men har ingen koll om man kan dra några slutsatser av det.
4. Inre delen av ett Kerui G19 larm visar batterifack och kretskort med två AA-batterier och märkning RoHS.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vilka funktioner har dessa?


Omdöme
+Pris
+Enkel att komma igång
+Larmar om man demonterar enheter
+Vatten och Gas sensorer finns till.
-Man kan ej döpa sensorerna eller zonerna t.ex. kök, entré, källare osv...
-(Fel, se edit) Brandlarmet ringer ej upp om man inte har larmat på.
-Skickar ej bilder via mms när larmet går och verkar som man bara kommer åt kamerorna via sin internetuppkoppling, alltså en genom larmets uppkoppling.
-Manualen kunde varit bättre.

Edit: Brandlarmet ringer upp om man ställer in zonen som Emergency Collage av tre bilder som visar olika larmzoner: en tjuv i normalzon, familj som spelar spel i stay zone, brandsignal i emergency zone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
J jocek skrev:
Min Kerui-installation fungerar utmärkt fortfarande efter ca 7 månader. Det enda man hör av den är ett SMS när det blir strömavbrott eller när man testar brandvarnaren. Alla batterier håller fortfarande.
Hej Jocek !
Har köpt ett larm Kerui W18 vet du vilka inställningar man skall göra för att få larmet att fungera med simkortet.Jag får inte det att ringa upp min telefon eller skicka sms ,det finns ingen kod på kortet.
Måste man ange simkortets telefonnummer någon stans?
Allt annat fungerar och appen i telefonen fungerar men det fungerar ändå inte att larmet skickar signal till min telefon har du eller någon annan en aning om varför det inte fungerar
 
O ovarp skrev:
Hej Jocek !
Har köpt ett larm Kerui W18 vet du vilka inställningar man skall göra för att få larmet att fungera med simkortet.Jag får inte det att ringa upp min telefon eller skicka sms ,det finns ingen kod på kortet.
Måste man ange simkortets telefonnummer någon stans?
Allt annat fungerar och appen i telefonen fungerar men det fungerar ändå inte att larmet skickar signal till min telefon har du eller någon annan en aning om varför det inte fungerar
Kolla så det inte är ett kort för bara 4G bandet. Har för mig att det endast är stöd för 3G i dessa larm.
 
O ovarp skrev:
Hej Jocek !
Har köpt ett larm Kerui W18 vet du vilka inställningar man skall göra för att få larmet att fungera med simkortet...
Jag stoppade in SIM-kortet i min vanliga telefon och pillade omkring i inställningarna ett tag sen gick det igång. Slå av PIN och allt annat onödigt samt se till att det är ett 3G-SIM. (kolla att abonnemanget inte är slut, jag hade bara laddat med 25 spänn initialt och det lekte man bort rätt fort)
 
C chf74 skrev:
Hej.
Står i begrepp att byta ut mitt DSC- larm. Detta för att få ett larm med GSM. Vill ha GSM bara för att jag fått fiber i huset, och just nu har jag en telefonlinje kvar endast för larmet. Lite väl onödigt. Skall ha IP-telefoni senare o larmet fungerar ej på IP.
Kollade priser för att installera detta i mitt nuvarande larm. Och slutade titta efter när jag hittade inga priser under 2500 exkl inst. Så dags för något nytt.
Hittade detta och blev lite nyfiken.
[länk]
Tycker det verkar smidigt, men har lite funderingar.
Fungerar det bra och någon som rekommenderar? Inga problem med engelska för mig, för vet att det är engelska menyer.
Men blir lite frågande att det går en "laddkabel" in i "huvudenheten". Vad händer om någon obehörig i huset drar den kabeln. Slutar larmet att fungera? Eller har det någon form av batteribackup på insidan?
Och hur långt ifrån huvudenheten kan man sätta decarna, har ett garage ca 6 m från huset. Skulle det fungerar att ha en decare där?
Eller har någon annat tips på larm från Aliexpress eller ebay etc?

Tacksam för svar.
C chf74 skrev:
Hej.
Står i begrepp att byta ut mitt DSC- larm. Detta för att få ett larm med GSM. Vill ha GSM bara för att jag fått fiber i huset, och just nu har jag en telefonlinje kvar endast för larmet. Lite väl onödigt. Skall ha IP-telefoni senare o larmet fungerar ej på IP.
Kollade priser för att installera detta i mitt nuvarande larm. Och slutade titta efter när jag hittade inga priser under 2500 exkl inst. Så dags för något nytt.
Hittade detta och blev lite nyfiken.
[länk]
Tycker det verkar smidigt, men har lite funderingar.
Fungerar det bra och någon som rekommenderar? Inga problem med engelska för mig, för vet att det är engelska menyer.
Men blir lite frågande att det går en "laddkabel" in i "huvudenheten". Vad händer om någon obehörig i huset drar den kabeln. Slutar larmet att fungera? Eller har det någon form av batteribackup på insidan?
Och hur långt ifrån huvudenheten kan man sätta decarna, har ett garage ca 6 m från huset. Skulle det fungerar att ha en decare där?
Eller har någon annat tips på larm från Aliexpress eller ebay etc?

Tacksam för svar.
Det verkar ganska bra jag kikar oxå på något liknande hur är det med moms o andra avgifter från ej EU länder
 
J jocek skrev:
Jag har precis köpt ett KERUI G19 och allt funkar förutom att den inte ringer upp när det larmar, kan det vara för att Telia inte gillar enheten?
(testat simkortet i vanliga nallen och det funkar bra. kan ringa till larmet utan problem)
Hallå! ibland måste man sätta simkortet i en mobil och sedan gå till inställningar och stänga av alla nätverk utom 2g! Sedan brukar det fungera. Jonas
 
Bumpar tråden :)
Har någon klurat ut om man kan ansluta ett relä till någon Keruimodell (eller om det finns inbyggt) så att man kan hänga på mer teknik som ska triggas vid larm eller home/away statusval. Typ: hemmameckad, röd diod ska blinka utomhus när det är skallarmat och magnetventil till vattenspridaren ska öppna vid larm.
 
https://a.aliexpress.com/_mMSQXyx
Denna ska ju kunna triggas vid larm om man har w20 annars finns ju utgången för den externa sirenen där man skulle kunna trigga ett relä. Om man kan trigga en smartsocket vid aktivering av skalskydd vet jag inte.


K kkjellerup skrev:
Bumpar tråden :)
Har någon klurat ut om man kan ansluta ett relä till någon Keruimodell (eller om det finns inbyggt) så att man kan hänga på mer teknik som ska triggas vid larm eller home/away statusval. Typ: hemmameckad, röd diod ska blinka utomhus när det är skallarmat och magnetventil till vattenspridaren ska öppna vid larm.
 
  • Gilla
kkjellerup
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.