Det har fått bra kundrecensioner. Funkar säkert för hemmasnickaren.
 
S Shiraz skrev:
vad finns det för bra?
Vad säger ni om denna oblå Bosch?
Vad ska du primärt ha den till?
 
Ser ut ungefär som en variant på den gamla Black@Decker bänken, största fördel är att man enkelt kan ta med den sådan och att den tar lite plats när den inte används. Har kört med B&D och just enkelheten att kunna ställa upp dem på den plats man arbetar är den största fördelen. Fungerar för många olika ändamål, även att klyva virke.
 
Jag köpte den billigaste bänken på Jula ca 200 kr. Funkar för enklare sågarbete.
 
Jag har också en sån där billig jula-sak, inköpt när jag köpte huset.. användningen är väldigt begränsad för min del. Om det är enstaka saker jag behöver kapa eller fixa så gör jag det i källaren vid min riktiga bänk och bär sen biten till rätt rum. Om det är stora saker jag inte vill släpa/bära så funkar inte bänken för den blir för instabil. Men den är bra att ha färgburken på när man målar.

Hade jag bott kvar i lägenhet hade jag nog använt den mer eftersom den då hade täckt behovet av liten arbetsbänk för småjobb.
 
Jag var ute efter något liknande och var då jättesugen på Stanleys variant:
https://sandbergsjarn.se/produkter/...MI__nS-f6Q2gIVXUkZCh1vZQY6EAQYASABEgIOZPD_BwE

"tyvärr" hann jag påbörja projektet med att bygga en egen innan jag lyckades hitta den i butik, men nu såg jag den på Hornbach sist jag var där. Kändes otroligt solid, fälls ihop till liten storlek och så gillar jag de snedställda spåren i skivan. Men man går ju miste om de små vevarna/spännfunktionen, men den tycker jag brukar vara rätt värdelös ändå.
 
Tycker att de uppfyller olika syften. Stanleys är mera av ett transportabelt arbetsbord och de andra är arbetsbänkar, sedan överlappar de lite. Så ts får ta en funderare vad som är mest praktiskt och passar hur den kommer att användas.
Jag har gjort en arbetsskiva till mina B&D med en längsgående regel och en plyfa, så man lägger skivan ovan på bänken och drar fast den. Du kan då också välja två höjder på arbetsytan, med eller utan utfällda ben. Den låga höjden är smidigt när man mekar med maskiner eller om man målar, samt att använda som yta att stå vid vissa arbeten även om B&D skriver att det ska undvikas.
Och så fick jag en ide när jag såg Stanleyn att göra hål i den lösa arbetsskivan för tvingar.
Det enklare bänkarna passar inte mig då de är för ostabila och vickar/tippar för lätt.
 
Stanley ser onekligen mycket bra ut
 
Jag köpte en sån där billig arbetsbänk på Jula för att sedan modda den med en mft skiva (tack forat!). Tycker den funkar helt ok att använda när man gör något inne i huset.
Ska man såga något tungt så funkar det att stadga upp med ena foten :)
 
  • Moddad arbetsbänk med mft-skiva placerad i ett verktygsfyllt garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Jag håller på att bygga ett nytt hus och behöver något att stå och arbeta vid när jag bygger staket, grindar vindskydd mm. När man vill göra små saker och måste spänna fast dem
 
S Shiraz skrev:
Jag håller på att bygga ett nytt hus och behöver något att stå och arbeta vid när jag bygger staket, grindar vindskydd mm. När man vill göra små saker och måste spänna fast dem
Fokusera på hur stabila bänkarna och här går nog de flesta lågprisalternativ bort. Men samtidigt när man jobbar så behöver man något att stå på och någon arbetsbänk, dvs du kanske ska kolla på två olika?;)
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jag var ute efter något liknande och var då jättesugen på Stanleys variant:
[länk]

"tyvärr" hann jag påbörja projektet med att bygga en egen innan jag lyckades hitta den i butik, men nu såg jag den på Hornbach sist jag var där. Kändes otroligt solid, fälls ihop till liten storlek och så gillar jag de snedställda spåren i skivan. Men man går ju miste om de små vevarna/spännfunktionen, men den tycker jag brukar vara rätt värdelös ändå.
Ruckade lite på Stanleybordet på Sandbergs men tyckte den kändes rätt ranglig faktiskt, och då ville jag verkligen gilla den :)
 
Det är bl.a. det jag gillar med B&D att det finns ett riktigt fotsteg man kan sätta foten på och stabilisera vid vissa arbeten. Nu är jag färgad men det enkla bordet har jag haft i 35år och är nog det "verktyg" jag använt mig mest av, men skulle behöva nya spännskivor då de sviktar lite där cirkelsågen tagit lite för djup pga mitt slarv.;)
Det nyare med en vändbar skiva tillför knappt något extra och hade jag fått välja om hade även det blivit den enklare modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.