Jag tänkte höra om någon har erfarenhet av Dornbracht. Jag älskar deras design.
http://www.dornbracht.com/

Jag har hittat följande produkter som jag gillar (bilderna är klickbara). Jag kommer förmodligen köpa dem i tyskland:

Köksblandare
4991c477898cbbcc835c776a37ff51bb__cache__80x-1.jpg

Handfatsblandare
cf524f6c4cbb281d217312ed31adab97__cache__80x-1.jpg

Duschset
c44aa9f4b2304e3b0325bcc938dc6815__cache__80x-1.jpg


Jag är förövrigt otroligt sugen på att köpa en sån här dusch, men tyvärr medger inte priset den möjligheten. Den finns i olika versioner och med olika utrusning och går på ca 40 000 kr hos billigaste återförsäljaren i Tyskland och finns för upp till 120 000 kr. Nån som har en sådan?
 
Jag tycker att FM Mattsons takdusch påminner om den du är sugen på.
Garonne FMM 9390-0000
eller
Ebro FMM 9393-0000

 
Oj, förlåt. Jag missade att infoga bilden. Den dusch du ser ovan är den jag tänkte köpa, men jag skulle också ha infogat en bild på den dusch jag var otrolig sugen på men som jag inte har råd med. Här kommer bilden på den dyrare duschen:

md3992D.jpg
 
Vi tänkte köpa den duschen, men tyvärr är den inte tillåten i Sverige.
 
Vi tänkte köpa den duschen, men tyvärr är den inte tillåten i Sverige.
Är det legionella nu igen?
 
Spix skrev:
Oj, förlåt. Jag missade att infoga bilden. Den dusch du ser ovan är den jag tänkte köpa, men jag skulle också ha infogat en bild på den dusch jag var otrolig sugen på men som jag inte har råd med. Här kommer bilden på den dyrare duschen:

[bild]
Ja de är väl i lite dyraste laget dryga 100 000:- :surprised: tror jag dem ligger på. Lite väl dyr dusch.
 
Barea skrev:
Är det legionella nu igen?

Vad jag förstod så var det pga att man inte får bygga in vattenkopplingar i taket...
 
monikaw skrev:
Ja de är väl i lite dyraste laget dryga 100 000:- :surprised: tror jag dem ligger på. Lite väl dyr dusch.
Jovisst, men man får väl drömma :cool:
 
Thewhitehouse skrev:
Vad jag förstod så var det pga att man inte får bygga in vattenkopplingar i taket...
Man får tydligen inte sätta blandarna ine i väggen heller, men det gör ju folk hela tiden.
 
Spix skrev:
Man får tydligen inte sätta blandarna ine i väggen heller, men det gör ju folk hela tiden.

Jo, tydligen så är både Hans Grohes och Volas inbyggnadsblandare godkända både i EU och Sverige. Dock, enbart de som sitter i vägg, ej tak.
 
Kolla in Tapwell, de har samma design på sina blandare.

Om de är sämre vet jag inte...däremot billigare.
 
Ventoris skrev:
Kolla in Tapwell, de har samma design på sina blandare.

Om de är sämre vet jag inte...däremot billigare.

Kvalitén känns inte lika bra och sedan saknar de handduschen till kökskranen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.