O Oliverios77 skrev:
Gick det att ta ut SFP ur Intenon?
Se tidigare svar i tråden.
 
Redigerat:
  • Gilla
Demmpa och 1 till
  • Laddar…
koppla loss din fiber, dra ut den ur intenon, det står text på den.
Troligtvis behöver du inte köpa en sfp utan bara trycka in den i din router.
 
O
A Andy78 skrev:
koppla loss din fiber, dra ut den ur intenon, det står text på den.
Troligtvis behöver du inte köpa en sfp utan bara trycka in den i din router.
Jag köper ny sfp som klarar 10Gbit
Intenon klarar av 1gbit
 
H
O Oliverios77 skrev:
Jag köper ny sfp som klarar 10Gbit
Intenon klarar av 1gbit
Har du 10Gbit fiber idag?. SFP kan inte förhandla om hastigheten.
 
O
H hus520 skrev:
Har du 10Gbit fiber idag?. SFP kan inte förhandla om hastigheten.
Har det inte ännu men snart
Måste byta till Bahnhof stamnät
 
Vänta med att beställa en 10G SFP tills du har fått utrustningen som följer med 10G-abonnemanget, du vet inte om det kommer att vara samma våglängd på 10G-utrustningen som på nuvarande 1G-utrustningen.
 
Om man kan beställa 10g via bahnhof kan man ju tycka att dom även borde bistå med en converter som är gjord för den hastigheten. Är din tänkta sfp ens kompatibel med sfp i andra änden?
 
O
J JeppeKa skrev:
Om man kan beställa 10g via bahnhof kan man ju tycka att dom även borde bistå med en converter som är gjord för den hastigheten. Är din tänkta sfp ens kompatibel med sfp i andra änden?
Bahnof testar olika konverter
Har faktiskt inte kollat
Demmpa Demmpa skrev:
Vänta med att beställa en 10G SFP tills du har fått utrustningen som följer med 10G-abonnemanget, du vet inte om det kommer att vara samma våglängd på 10G-utrustningen som på nuvarande 1G-utrustningen.
Har inte kollat med det är bra idé och göra det
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Ja Bahnhof skickar ut utrustning som klarar 10G till dom som skaffar 10G-abonnemang.

10G använder SFP+ om jag inte missminner mig.

Ska inte RX o t

Det finns två andra trådar på forumet som handlar om Bahnhof,
[länk]

Enligt ovan nämnda länk så verkar 10G använda våglängden 1270/1310 kontra 1310/1550.
Demmpa Demmpa skrev:
Ja Bahnhof skickar ut utrustning som klarar 10G till dom som skaffar 10G-abonnemang.

10G använder SFP+ om jag inte missminner mig.

Det finns två andra trådar på forumet som handlar om Bahnhof,
[länk]

Enligt ovan nämnda länk så verkar 10G använda våglängden 1270/1310 kontra 1310/1550.
Demmpa Demmpa skrev:
Ja Bahnhof skickar ut utrustning som klarar 10G till dom som skaffar 10G-abonnemang.

10G använder SFP+ om jag inte missminner mig.

Det finns två andra trådar på forumet som handlar om Bahnhof,
[länk]

Enligt ovan nämnda länk så verkar 10G använda våglängden 1270/1310 kontra 1310/1550.
Ja det är sfp+ 10Gbit
Troligen skickar de grejerna som fixar det
Fast jag vet bara en router som klarar av det
Och det är edgerouter infinity Ubiquity
Kostar 15000
 
Spännande att det läggs ner så mycket energi på att slippa en mediakonverter. Att ev behöva förlänga fibern för att den har blivit avlämnad på ett dumt ställe förstår jag men den förlusten i utrymme och el kan inte jag tänka mig att lägga energi på att slippa mediakonvertern. En för mig stor fördel med att använda det som de sände rut är ju att ev fel inte kan hävdas att jag har fel. Tro att de övervakar trafiken ger jag inte heller nått för då de lättare gör det i andra änden.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Spännande att det läggs ner så mycket energi på att slippa en mediakonverter. Att ev behöva förlänga fibern för att den har blivit avlämnad på ett dumt ställe förstår jag men den förlusten i utrymme och el kan inte jag tänka mig att lägga energi på att slippa mediakonvertern. En för mig stor fördel med att använda det som de sände rut är ju att ev fel inte kan hävdas att jag har fel. Tro att de övervakar trafiken ger jag inte heller nått för då de lättare gör det i andra änden.
Att "övervaka" på länknivå är inget någon sysslar med eller aktiv övervakning av medieomvandlare/switchport på station, men det risken har nog inte nämnts i tråden.;) Vill man leta upp dig så fångar man trafiken på IP-nivå.
Men jag håller med om att det måste vara stort teknikintresse och kunna bevisa att man kan konfiga en egen lösning för att utesluta medieomvandlare/switch.
 
O
A AndersS skrev:
Att "övervaka" på länknivå är inget någon sysslar med eller aktiv övervakning av medieomvandlare/switchport på station, men det risken har nog inte nämnts i tråden.;) Vill man leta upp dig så fångar man trafiken på IP-nivå.
Men jag håller med om att det måste vara
stort teknikintresse och kunna bevisa att man kan konfiga en egen lösning för att utesluta medieomvandlare/switch.
snuttjulle snuttjulle skrev:
Spännande att det läggs ner så mycket energi på att slippa en mediakonverter. Att ev behöva förlänga fibern för att den har blivit avlämnad på ett dumt ställe förstår jag men den förlusten i utrymme och el kan inte jag tänka mig att lägga energi på att slippa mediakonvertern. En för mig stor fördel med att använda det som de sände rut är ju att ev fel inte kan hävdas att jag har fel. Tro att de övervakar trafiken ger jag inte heller nått för då de lättare gör det i andra änden.
Du menar att det är förbjudet och fixa egen lösning?
 
O
snuttjulle snuttjulle skrev:
Spännande att det läggs ner så mycket energi på att slippa en mediakonverter. Att ev behöva förlänga fibern för att den har blivit avlämnad på ett dumt ställe förstår jag men den förlusten i utrymme och el kan inte jag tänka mig att lägga energi på att slippa mediakonvertern. En för mig stor fördel med att använda det som de sände rut är ju att ev fel inte kan hävdas att jag har fel. Tro att de övervakar trafiken ger jag inte heller nått för då de lättare gör det i andra änden.
Inga fel på intenon men det är dess
Begränsning som är fel
Ej framtidssäker
 
O
J JeppeKa skrev:
Om man kan beställa 10g via bahnhof kan man ju tycka att dom även borde bistå med en converter som är gjord för den hastigheten. Är din tänkta sfp ens kompatibel med sfp i andra änden?
10Gbit verkar vara mest för företag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.