O Oliverios77 skrev:
Jaha så det räcker med en modul i routern?
Hur får man reda på vilken våglängd det är
Hos operatörer
Vad sitter det i lådan från din leverantör, lådan antar jag är en xg6846r1 som du lagt upp bild på, om den ska ha fiber in på sin wanport så bör ju leverantören skickat med en FSP?
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Jag tycker att det ser ut att vara en LC in i SFPn i Intenon.



Om du plockar ut SFPn ur Intenon så ser du vilka våglängder det är på både TX & RX.
Jaha så sfp går att ta ut
Trodde den satt fast i intenon
Så jag ska ha sc till lc patchkabel simplex
Singlemode 9/125??
 
L lingonlingon skrev:
I den jag ha passar den iaf
[bild] [bild]
Detta ser ut som sc då där endaast är en rund anslutning, men som sagt fäll ned byglen och dra ut den , fota och lägga upp en bild.
 
Det finns även sc till lc patchkablar att köpa om du skulle behöva det.
 
O
A Andy78 skrev:
Detta ser ut som sc då där endaast är en rund anslutning, men som sagt fäll ned byglen och dra ut den , fota och lägga upp en bild.
Jag tänker också på infinity
A Andy78 skrev:
Vad sitter det i lådan från din leverantör, lådan antar jag är en xg6846r1 som du lagt upp bild på, om den ska ha fiber in på sin wanport så bör ju leverantören skickat med en FSP?
Jag har sfp men den är 1Gbit bara
Vill skippa inteno och Köpa edgerouter infinity med egen sfp och utrustning
 
O
A Andy78 skrev:
Vad sitter det i lådan från din leverantör, lådan antar jag är en xg6846r1 som du lagt upp bild på, om den ska ha fiber in på sin wanport så bör ju leverantören skickat med en FSP?
Jag har sfp i intenon xg6846 men
Vill köra med edgerouter infinity
Med egen sfp men är osäker vilken patchkabel men tror det ska vara sc till lc
Tackar för feedback
 
Vilken patchkabel du ska ha beror på vad det är för kontakt i SFPn, det finns både LC- & SC-SFPmoduler.

Vilken SFP-modul du ska ha beror på våglängderna i andra änden samt i vilken utrustning den ska sitta i.

Den som idag sitter i Intenon är inte säkert att den går att flytta över till någon annan tillverkares utrustning.
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken patchkabel du ska ha beror på vad det är för kontakt i SFPn, det finns både LC- & SC-SFPmoduler.

Vilken SFP-modul du ska ha beror på våglängderna i andra änden samt i vilken utrustning den ska sitta i.

Den som idag sitter i Intenon är inte säkert att den går att flytta över till någon annan tillverkares utrustning.
Ok sfp hos mig är fyrkantig
Men min tanke är att köpa ny sfp som
Passar till min edgerouter infinity och slippa intenon och Köpa passande patchkabel till min nya sfp (borde stå på kabeln vilken typ)
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken patchkabel du ska ha beror på vad det är för kontakt i SFPn, det finns både LC- & SC-SFPmoduler.

Vilken SFP-modul du ska ha beror på våglängderna i andra änden samt i vilken utrustning den ska sitta i.

Ok våglängderna står på sfp:n
Men var står det vilken patchkabel det är??


Den som idag sitter i Intenon är inte säkert att den går att flytta över till någon annan tillverkares utrustning.
O Oliverios77 skrev:
Ok sfp hos mig är fyrkantig
Men min tanke är att köpa ny sfp som
Passar till min edgerouter infinity och slippa intenon och Köpa passande patchkabel till min nya sfp (borde stå på kabeln vilken typ)
Ha
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken patchkabel du ska ha beror på vad det är för kontakt i SFPn, det finns både LC- & SC-SFPmoduler.

Vilken SFP-modul du ska ha beror på våglängderna i andra änden samt i vilken utrustning den ska sitta i.

Den som idag sitter i Intenon är inte säkert att den går att flytta över till någon annan tillverkares utrustning.
 
O
A Andy78 skrev:
Vad sitter det i lådan från din leverantör, lådan antar jag är en xg6846r1 som du lagt upp bild på, om den ska ha fiber in på sin wanport så bör ju leverantören skickat med en FSP?
Vet du om sfp är lc eller SC i intenon
 
Det brukar inte stå på varken patchkabeln eller på SFPmodulen vilken kontakttyp det är utan det ser man på kontakten/uttaget.

En hand håller en LC-SFPmodul med en synlig fiberkontakt och skyddshatt, illustrerar diskussion om kontaktyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser en LC-SFPmodul

Hand håller en LC-kontakt till vänster och en SC-kontakt till höger, båda med blå skyddshattar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser en LC-kontakt (vänster) & SC-kontakt (höger), bägge har skyddshattar på sig.

Jag tycker att du har en LC in i Intenon, som jag skrev i inlägg 30.
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Det brukar inte stå på varken patchkabeln eller på SFPmodulen vilken kontakttyp det är utan det ser man på kontakten/uttaget.

[bild]
Såhär ser en LC-SFPmodul
Kram på dig att du hjälpte mig

[bild]
Såhär ser en LC-kontakt (vänster) & SC-kontakt (höger), bägge har skyddshattar på sig.

Jag tycker att du har en LC in i Intenon, som jag skrev i inlägg 30.
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Det brukar inte stå på varken patchkabeln eller på SFPmodulen vilken kontakttyp det är utan det ser man på kontakten/uttaget.

[bild]
Såhär ser en LC-SFPmodul

[bild]
Såhär ser en LC-kontakt (vänster) & SC-kontakt (höger), bägge har skyddshattar på sig.

Jag tycker att du har en LC in i Intenon, som jag skrev i inlägg 30.
Ok då köper jag sc till lc patchkabel
Och då har vi löst det...
 
O
Demmpa Demmpa skrev:
Det brukar inte stå på varken patchkabeln eller på SFPmodulen vilken kontakttyp det är utan det ser man på kontakten/uttaget.

[bild]
Såhär ser en LC-SFPmodul

[bild]
Såhär ser en LC-kontakt (vänster) & SC-kontakt (höger), bägge har skyddshattar på sig.

Jag tycker att du har en LC in i Intenon, som jag skrev i inlägg 30.
Så man kan dra ut den trodde den var fastsvetsad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.