När vi beställde vårt Oden i november fick vi lev.besked v.16 2006, men när vi pratade m vår säljare för ngn vecka sedan fick vi nytt besked, fått flyttat till v.6 2006.
 
vi var i kontakt med en säljare igår och han har "bokat" en leveranstid till v.24 2006 åt oss. vi ska bygga i vårgårda :D
 
Har fått svar från Älvsbyhus att leveranstiden i Sthlm är 8 månader....
 
Vi fick beskedet att vårat Hörner "ska" ::) komma vecka 14 2006 och vi beställde i tisdags förra veckan och vi bygger utanför Kungsbacka.

Men vi har en kompis som beställde ett Hörner i Juli och hon fick det i December....

Så det verkar som att det kan gå fort ibland  :-/.
 
Leveranstiden till Umeå är 12 mån!
 
7 mån :surprised: om tomten är färdig, annars 12 mån :-/. (Uppland)

 
Jag är lite besviken på att Älvsbyhus har så olika långa leverans tider!!!!
"Tillhör dem som har väntat mer än 17 månader........."

Saken blir ju inte bättre att grundgrävaren ska komma och gräva 2veckor innan huset dyker upp!
När man har väntat så här länge...så ska allt göras i sista minuten.

Vi hade tomten och bygglovet klart redan efter 2månader.....så vi har inte strulat något!

 
Vi fick veta i dag av säljaren att lev.tiden blir våren 2007....och det är lång tid tycker vi!! vi bor i Västernorrland.
 
Varför måste ni just köpa från Älvsbyhus om de har så lång leveranstid?? Har ni kollat med andra husföretag på hur lång leveranstid de har. Förstår inte riktigt att ni kan välja ÄH om de har svårt med leveranserna.

Speciellt billiga blir de inte heller om man gör tillval. De verkar ha väldigt låg standard. Min granne har inte ens kakel ovanför diskbänken i köket. Allt som de andra husföretagen har som standard har ÄH som tillval.

Freddi skrev:"Om jag hade valt att fixa markarbetet själv hade leveransen aldrig blivit framflyttat så visst får man igen lite av det dyra grundpriset som man betalar till Ä-hus.. "

Tycker du inte att det verkar konstigt att de inte vill flytta fram leveransen om du gör jobbet själv? Fult gjort av ÄH tycker jag. >:( Hur kan du acceptera en sådan sak? Men det är pga sådana fula knep som de kan hålla lite "billigare" priser på själva husen men ta igen det på övriga åtaganden.
 
Varför måste man använda husfirman till att fixa marken för att få huset tidigare??? ??? ???
 
Tror inte dom har svårt att leverera utan dom har bara mycket att göra. Populära hus till bra pris, bra planlösningar för att nämna nått, kan tillägga att vi vatt i kontakt med 2 andra firmor innan vi tig just denna.. ja mycket som övervägde att vi valde just dom.

Kakel ovanför vask och spis får vi till vårt utan tillägg. Det skiljer en hel del mellan en kommun till en annan. Som i malmö har dom inget kakel i köket, ingen klinker i hallen och plastmattor i hela huset.
Vi får kakel, klinker och ekgolv utan extra tillägg i HBG. Mycket som skiljer från en kommun till en annan.

Vi beställde vårt hus och grund (nyckelfärdigt)av Ä-Hus med garage vecka 34 i år (2005) och fick preliminär datum vecka 37 nästa år (2006). Till oss sa banken att alla som köpt ä-hus har fått sina minst 6-10 veckor tidigare än preliminärt datum.
Tomt har vi redan.
Ett år tycker jag man kan stå ut med, så mycket man kan planera under tiden ändå som trädgård, färger in/utvändigt.. ja en massa saker.. Tiden går fort..
 
"Kakel ovanför vask och spis får vi till vårt utan tillägg"

Är du säker på det. Montörerna brukar kunna fixa detta, men de vill gärna ha betalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.