Svar: X. Småland

Det här skulle vara perfekt då vårat nuvarande entrétak som sett sina bästa dagar för länge sen, nu snart åker i backen pga snöras från taket i söndags som drog med sig ett antal takpannor och fick entrétaket att få en helt annan sned vinkel än tidigare.
 
Svar: x Småland . Har renoverat i stort sett hela huset och bytt entrédörr, skulle gärna vilja pryda entrén med ett tak
 
X. Småland är rätt svar.

Hustrun har klagat länge nu att detta måste komma på plats och jag älskar henne :)
Vi har samma tak som designenn på dessa (bandtäkt plåt) så det skulle bli perfekt. Men denna vinst skulle vi kunna få en 50%-ig besparing av de två ! entrétak som vi behöver då vi har två entrédörrar på samma fasadsida.
 
Svaret är X. Småland.

Är första gångs husägare och jag har köpt ett generationsboende med min fader och mor. Båda mina föräldrar är pensionerade.

Jag tänkte först köpa en lägenhet och hade sparat ihop en del kapital via diverse investeringar för ett lägenhetsköp. Vet ni vad min fader sade till mig skämtsamt innan jag skulle lägga ett bud på en lägenhet?

"- Min son, vem tror du torkade av dn häck när du var en liten bebis? Nu när jag och mamma börjar bli gamla så får du hjälpa oss..." Haha blev förvånad över hur min fader kunde uttrycka sig så...en man som alltid sagt saningen i vitögat och aldrig tagit några genvägar...En man som arbetat hårt i hela sitt liv. Men det var ett rop från en inre önskan han inte visste hur han skulle uttrycka på bästa sätt...Förtvivlad och osäker på hur jag skulle agera, med min flickvän flåsande i nacken på hur mycket hon såg fram emot min nya lägenhet som jag skulle köpa så slog det mig!

Stod där i den ljus vita hallen med det väldigt ljusrika LED-lampan som bländade mina ögon, jag kisade men var smått äcklad av tanken av att jag försökte ignorera min föräldrars högsta önskan, så slog det mig till slut...

Mina föräldrar har alltid ställt upp för mig i vått och torrt, genom blod och svett har de alltid varit bredvid mig. Dessutom kände jag ifrån mig att när jag är och hälsar på dem så mår de alltid bra, de blir energiska, ja det är som dag och natt. Kände att det minsta jag kunde göra för dem var att ställa upp på att försöka bygga upp en dröm som de alltid har haft...Man lever bara en gång.

Köpte en gammal byggmästar villa med gul tegel fasad från 50-talet mitt i stan..en gammal villa som krävde en hel del renoveringar...Är nästan klar med allt invändigt men taket behöver göras vid, fogar behöver fyllas i utvärtes, saker vi inte har råd med....men med detta nya entré taket skullei inte bara mordernisera huset en aning, men det skulle inbringa ett väldigt stort leende hos mina föräldrar...och mig :)
 
X. Småland
Har letat efter ett snyggt entretak sedan huset stod klart 2011 men inte hittat något som passar. Det snygga entretaket hade matchat resten av vårt hus perfekt! Och jag hade sluppit höra "du behöver ett entrétak" från svärfar varje gång han är på besök...
 
Svar: X Småland

Jag och min bror är med våra familjer utvandrade från just Småland till Skåne. Min bror har precis köpt en ny fin ekytterdörr som nu piskas av det skånska vädret med regn och blåst. Detta fina entrétak skulle ge ett perfekt skydd och dessutom påminna om Småland där den är tillverkad. Att den då inte heller har kostat något ät ju jättebra - man kan ta en smålänning ur Småland, men aldrig Småland ur en smålänning! Hoppas på vinst å min brors vägnar!
 
Svar: X. Småland
Det perfekta entrétaket till vårt hus,
snyggt och stilrent, ger skydd och ljus!
 
Svar x Småland
Efter tillbyggnaden blev färdigställd så har entretaket glömts av.
Detta tak hade sett väldigt bra ut på vårt 30-tals hus samtidigt som regnet inte nått dörren.
Det skulle helt enkelt kompletterat huset perfekt!
 
7 år utan entrétak i vårt hus,
har inneburit både glädje, tårar o bus.
I solsken går det ann,
men vintertid är man rädd att dö
då man riskerar bli begravd i rasande snö!

Därför vore en vinst av ett entretak från Designtak, tillverkad i Småland (X), vår stora glädje!
 
X Småland

I sommar föräras vår härliga 50-talskåk äntligen med ett nytt falsat plåttak,
drömmen vore att komplettera det med det snyggaste skärmtaket över dörren som är helt i vår smak!
Tänk att i framtiden slippa famla i blindo efter nycklar i mörkret,
att kunna lysa upp entrén med praktiska LED-spots vore ju bara för fett!
Inga mer regnvåta stunder med tunga matkassar på trappan,
med designtaket kan vi lita på att stå där torra i finkappan!
Ett rejält och pålitligt hantverk i svart i plåt, med inbyggd ränna och ljus och allt,
det skulle lyfta vår boning - både praktiskt och utseendemässigt - mångfalt!
 
Svar X- Småland
Efter renoverat i källarplanet till min äldre son som har behov av att bo hemma. Har han nu fått ett mera eget boende från att bo på 8m2 innan. Till sitt place har han en egen entre'dörr. Det som nu saknas är ett tak för slippa vädergudarna rasar uppifrån så fort han öppnar dörren. Jag visste inte förrän nu att det fanns sådana snygga färdiga tak som Designtak hade.
 
X - Småland.
"Nejdå älskling, det där river jag enkelt och går nog rätt snabbt att snickra upp ett nytt sedan" - jag till min fru juli 2013.

Exteriör av ett vitt hus med en dörr och fönster, snö på marken och gröna buskar, i Småland.
Foto ifrån mars 2018.
 
X=Småland

Har nyligen bytt fasad, fönster, dörrar och tak. Jag har inte råd med även ett entretak.
 
Svar: X

Vårt entrétak är vitt. Tror jag. har varit det i alla fall, men det var 1976. Nu är det liksom lite, tja, rostigt, fläckigt, avskavt, snett, vint och inte särskilt välkomnande alls. Det jag är mest rädd för är att gästerna ska få det i huvudet en vacker dag. Och det vill jag ju helst undvika.
 
Rätt svar: X-Småland

Vi är verkligen i behov av att pryda våran nya entré/dörr med ett fint entré tak, den nya dörren som monterades för 3år sedan hade behövt lite skydd från regn och rusk innan den ser allt för tråkig ut.

Detta taket föll oss verkligen i smaken, vilken snygg design och även med belysning

Hoppas hoppas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.