Googla båtlån, så kommer det länkar både till de flesta normala bankerna, men även till diverse finansbolag.
 
Det är sådant här som banker är till för. Fixar din bank inte den här affären åt dig så byt bort banken.
 
SHB är en väldigt konservativ och återhållsam bank. Shoppa runt hos konkurrenterna. Erbjud dig att flytta bankaffärerna dit.
 
G gaidin skrev:
Jag antar dock att det med mer administration betyder större kostnad om man inte gör den själv, vilket inte vi gör. Då kommer nog den andra arvtagaren att protestera skulle jag tro.
Drabbas ni av extra kostnader för att du vill ha ut pengarna tidigare skall du naturligtvis ta hela den kostnaden själv.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Drabbas ni av extra kostnader för att du vill ha ut pengarna tidigare skall du naturligtvis ta hela den kostnaden själv.
Ja, något annat är det såklart inte tal om. När bouppteckningen är registrerad hos skatteverket skall jag ta detta med min bank, löser de inte det, finns det andra banker. Vi får se hur det går!

Tack för alla svar.
 
Jag kan inte heller se några problem med att låna denna summa hos banken. Det gäller ju ett tidsbegränsat lån där det finns tillgångar när lånetiden löpt ut. Rena arbitrageaffären med princip riskfri ränteinkomst. En vettig bank borde inte ens behöva betänketid innan de säger ja.
 
  • Gilla
Stillo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.