Svar x Småland

Åå vad snyggt tak. Har länge tittat på de i glas men tyck de är hemska. Ett sådant här skulle passa vårt gamla hus perfekt.
 
Matzeball
Svar: X Småland

Mitt gamla tak var ruttet så jag fick ta bort det så ingen får det i huvudet.
Nu får jag regn och snö i huvudet när jag står och famlar efter nycklarna.
Om jag inte fixar det så får jag på nöten av min fru också.
 
Svar Småland. Skulle jag vinna skulle jag inte använda entrétaket på mitt hus. Jag skulle sätta det på mina pärons hus. Dom har pratat om att skaffa ett i flera år men får inte tummarna ur. Så kort å gott skulle dom nog bli skitglada :)
 
Svar: X Småland.
Vi håller på att bygga till vårt hus med en ny entré. I höstas rev stormen ner delar av vårt entrétak till vår gamla entré. Så nu behöver vi 2 nya entrétak. Skulle ju vara hur grymt som helst att vinna det ena :D
 
  • Entrétak till ett hus skadat av storm, med synliga trädelar och täckt av snö.
Svar: X Småland

Entretaket skulle passa perfekt till min kåk! Skulle vara härligt och slippa i panik leta efter hemmanyckeln när det ösregnar när man står vid ytterdörren:).
 
Svar: X, Småland.

Motivering: Mina föräldrar behöver verkligen ett nytt entrtak. Att få ge dem det som gåva som tack och för att visa dem uppskattning för att de alltid ställer upp när jag behöver dem hade varit fantastiskt.
 
A
Svar X, Småland

Med barnvagn och ett gäng matkassar hade det varit toppen med ett entretak när det regnar och man ska fiska upp nycklarna till huset. Likaså skulle våra gäster slippa bli blöta vid entren eftersom vi inte har något tak där alls
 
Svar: X Småland

Vårt gamla entrétak från Biltema i äkta kinesisk plast sjunger verkligen på sista versen.
 
X Småland

Vårt nuvarande tak över entrén har blivit skevt sen en viss fixare(jag) använde det som plattform vid fönsterrenovering. Inte snyggt! Får pikar från min fru då och då, mår själv dåligt varje gång jag råkar titta upp när jag går in...
 
X Småland

Jag skulle gärna vilja få ett fint entrétak så att våra stackars gäster slipper stå ute i svenskt vårregn, svenskt sommaregn, svenskt höstregn, och svenskt vinterregn, medan de väntar på att vi ska hinna komma och släppa in dem genom dörren. För att inte tala om hur skönt det skulle vara att slippa jonglera barn, bilnycklar och ica-kassar i hällande regn tills man lyckas låsa upp och komma in.
 
  • Ett hus utan entrétak med tända lampor längs fasaden i skymningen.
Svar: X Småland

I lite mer än två år har vi fått det skånska ovädret med oss in i hallen varje gång vi öppnar ytterdörren. Äntligen ett entré-tak som passar husets design som kan hålla hallen torr året om!

 
P
X. Småland som ett hantverk

Måste säga att det var det första entrétak jag sett som varit snyggt.
Har letat länge efter något snyggt som inte heller är av glas vilket inte passar vårt hus. Vore också gött att få lite ljus vid dörren här ute på landet där grannens fasadljus inte lyser upp hela området.
 
x: Småland

Vårt nya hus gråter! Någon placerade nämligen en ful farstukvist på sjuttiotalshuset någon gång mellan då och nu. Och det svider i ögonen även på oss. Vi skulle önska oss något mer stilrent.
Ett tak mer likt det ursprungliga. Detta tak skulle passa fint!
 
  • Ett sjuttiotalshus med en omodern farstukvist som användaren önskar byta ut mot något mer stilrent.
Svar: X Småland.

Funderar på att byta ut tegeltaket på huset till plåt i aluzink.

Detta snygga entré tak hade då matchat perfekt, och så snyggt med de inbyggda spottarna.
 
Taken tillverkas i Småland.
Den här vinsten skulle ju inte kunna komma lägligare! ( om jag vann alltså)
I vinter gav vårt entrétak upp. Snön blev för tung och när vi kom hem från skidsemestern så hade taket gett vika. Nu är det det som fanns kvar av de nedmonterat och vi är än så länge utan tak. Inte så mysigt när man står och fumlar efter nycklarna och iskallt smältvatten från taket letar sig ned innanför jackan. Inte så snyggt heller och eftersom jag snart ska ha 50-års kalas här hemma så skulle det ju vara toppen om det här kunde bli min 50-års present. Både jag, resten av familjen och huset skulle bli väldigt glada då!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.