Hej

Jag bor i ett detaljplanerat område där minsta tomtstorlek är 675 kvm. Min tomt är 2014 kvm vilket innebär att det fattas ett antal kvm för att jag ska kunna stycka av två tomter.

Jag funderar på att ändå skicka in förslag på att jag ska stycka av två tomter och se om det går att få igenom som mindre avvikelse mot plan.
1. Tror ni att det är någon idé att försöka stycka av två tomter eller ska jag ge upp detta och bara ansöka om avstyckning av en tomt?
2. Om jag ska försöka mig på att stycka av två tomter vad tror ni om uppdelningen i bifogad bild Alt 1.jpg?
3. Om jag bara styckar av en tomt vad tror ni om att stycka av enligt bifogad bild Alt 2.jpg?
 
  • Kartskiss som visar förslag på uppdelning av en större tomt i två mindre tomter med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Karta som visar föreslagen uppdelning av tomt med mått och areal för potentiell avstyckad del på 887 kvm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lodin92
  • Laddar…
Här är en tom bild om någon har bättre förslag till hur avstyckningen borde ske.
 
  • Tomtplan med markerade gränser och en central byggnad för förslag på avstyckning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var går tillfartsvägen och hur skulle det lösas för de respektive fallen?
För övrigt skulle jag välja alternativ 2 för trivselns skull ( blir lite trångt i alternativ 1) om du har tänkt att bo kvar i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.